17/12 SÖNDAG

jag är sjuk. jag har ont i halsen och så, väldigt svullen -det är inte alls roligt! jag har levt på flytande föda sen i fredgas - så nej, jag är inte direkt full av energi. så jag tillbringar dagarna i min soffa framför tvn. det är väl ganska underhållande. jag har under helgen sett massa repriser av 'beauty and the geek', det var ju en intressant serie.. och sen har jag tittat på handboll - em och så. och sen skadar det ju inte att mama vill ta hand om sin lilla flicka och kommer springande med soppa, te, vatten eller vad det nu är mest hela tiden. för tillfället har jag fått en kopp med varm nyponsoppa. dessvärre luktar den gammal avslagen öl och smakar också därefter. en besvikelse är dock att jag inte har fått ett endaste sms under hela helgen. inga telefonsamtal heller, men det är jag dock mest tacksam över eftersom att jag inte riktigt kan få  fram de ljud jag vill alla gånger.

det här slarvandet med bloggen - jag skämms faktiskt. det är ju meningen att jag ska skriva varje dag, och jag skötte det väldigt bra i början. men nu vet jag inte vad som har hänt. i veckorna får jag skylla på att det är sista rycket in för lovet i skolan - och där med en jävla massa att göra, kombinerat med träningar och så. och under helgerna. tjaa, jag försökar raparera mit ack så trasiga sociala liv, samtidigt som en del tid viks åt skolan även då. och nu är jag ju sjuk - så det blir inte så mycket datorsittande för min del. men det ska bli bättring - det lovar jag. det får väl bli ett nyårslöfte om inte annat.

vidare funderingar; det är bara en vecka kvar till julafton! sju jävla dagar, och jag har inte köpt en enda julklapp! jag har inte ens börjat fundera på vad jag ska köpa. och ut kommer jag ju inte heller - prioritet ett är att bli frisk, och det blir man inte om man ränner utomhus. vi har skolavslutning på onsdag - efter den, alltså torsdag,fredag,lördag - kommer bli kaos. då ska ALLT göras. det låter som att det kommer bli julstress à la 2005 - yes, ännu en sönderstressad jul när mellandagarna går åt till att rehaba efter något som är mer stressigt än en vecka med 15 prov och åtta inlämningar. gud vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0