25/12 MÅNDAG

julafton. nu är det jul igen. julmat, julklappar, julstädat, julgran, juleljus, julmusik - och självklart, julträning! jag var ute och sprang på förmiddagen - första gången jag rörde på mig på 12 dagar. om jag tyckte att atletklubben var jobbig i lördags - shit! jag visste inte vad jag pratade om! jag sprang fyra km och sen kollapsade jag på golvet här hemma och kunde inte röra mig - yes! kul jul. men stämningen var fin. mamma och pappa fick lite för många nubbar under julmiddagen tror jag, de gick lite ostadigt och hade väldigt roligt åt allt - men de kan de väl få ha någon gång ibland också. det är ändå en speciell känsla att se dem tillsammsn, då kan man iaf låtsas stt vi är en "riktig" familj! julklappsutdelning! efter att lillebror hade tjurat och försenat allt ungefär en timme så kom vi igång. jag inkasserade en ny ipod, pengar, presentkort och smycken - tack så mycket! min ipod är röd - jag tror att jag är kär i den!

juldagen. men tjaaaa, årets segaste dag - alla kategorier! allt är stängt , ingen är hemma, det är dåligt på tv och alla är allmänt trötta - mums! men jag fick dagen att gå genom musikpyssel vid datorn, prat med min bror,mor och mormor, julmiddag hos far&hans odrägliga christine, samt sagan om de två tornen + x antal sms med marcus. sen finns det väl inte så mycket mer att säga om denna dag?

vidare funderingar; snart är det mellandagsrea! årets höjdpunkt, näst efter eken cup såklart! då ska jag röja runt med mina julklappspengar ska nu veta! jag ska köpa likadana skor som jag blev av med för några helger sen, och så ska jag öka på mitt klädförråd. någon som vill följa med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0