11/11 LÖRDAG

igår hade de invigningsparty på mammas jobb. imorse kom mamma upp och sa 'usch, idag måste jag åka till jobbet och städa undan efter festen igår!'. jag kläckte ur mig någonting smart i stil med 'haha! jag kan städa, jag är van att ta itu med kaoset efter en lyckad kväll'. min mor lyste upp och erbjöd mig femhundra för jobbet. jag som är i rätt så stort behov av pengar tackade ja på momangen! när vi kom fram såg jag dock till min stora förfasan att det var otroligt mycket att göra! sextio vinflaskor, drygt hundra ölflaskor, vinglas till allt detta + kanske fyrtio vanliga dricksglas. massor med nötter, snus och cigarettfimpar - hej lördag! efter att ha plockat undan, diskat och stält möblerna på plats tittade jag på klockan och såg att jag var bättre på det där än vad jag trodde! det hade bara tagit en och en halv timme, rätt bra timlön!

idag har jag också bråkat med mitt internet - det ville inte all samarbeta, som några av mina stackars vänner har fått erfara då våra msn-konversationer har blivit minstsagt upphackade! men efter att ha dragit ur alla sladdar, pratat snällt med dem och satt i dem igen, svurit och kastat saker omkring mig för att det inte fungerade - för att sedan göra om hela proceduren igen - så funkade det faktiskt! jag blev väldigt lycklig och började seriöst överväga en framtid som datortekniker. idag blev jag också väldigt glad när erik skrev till mig på pa! det var väldigt oväntat och jag bara satt och log, det känns som att det var evigheter sen vi pratade, tack!

vidare funderingar; när man kommer till min mammas jobb får man skriva en liten lapp som amn ska ha på sig. på den ska det stå vad man heter, vem man besöker sam vilken tid och vilket datum man kommer dit. igår var ju växeln stängd när alla gäster kom och gick, så man fick skriva sin egen lapp på en maskin som stod på disken, och sen lämna lappen i en skål när man gick - för att de sedan skulle kunna se vilka som hade varit där. jag sit och kollade lite i den där skålen idag och hittade en interssant lapp och sa 'mamma, carl bildt har varit här!' sen ser jag att han var där imorse, kl 01:39. då började vi fundera vad sjutton han hade gjort där sådär dags - för mamma hade inte sett honom på invigningen. sen hittar jag en till lapp, tillhörande daniel baaaa zooom, daterad vid samma tidpunkt. då börjar vi förstå att några berusade besökare hade lekt med registreringsapparaten. det var så roligt, jag skrattade i säkert tjugo minuter - av den enkla anledningen att det är precis någonting som jag och louise skulle kunnat hitta på! jag tror att det kommer bli ett stående skämt fram över, och kanske även våra nya kodnamn - carl bildt och daniel baaaa zooom! pax för baaaa zooom! ojoj, jag har svårt att hålla mig för skratt när jag tänker på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0