26/11 SÖNDAG

den här helgen har jag helt enkelt inte haft mental kapacitet nog för att skriva blogg - all fokus har legat på sm. men nu kan jag resumera min helg för er. Vi har ju som sagt spelat sm steg 3, hemma i SL-hallen. Vi var tippade etta i gruppen - och det hade vi mycket väl kunnat bli också! första matchen gick mot irsta. jag hade stor respekt för dem - irsta är ett bra lag! matchen blev spännande, otroligt spännande! med en minut kvar stod det 15-15 och irsta hade bollen. efter ett hyfsat långt anfall fick de med sig en straff som de förfaltade väl och kunde stå som segrare meden boll. andra matchen mötte vi strömnäs. ett ine allt dör bra lag som vil sprang över med relativt stora siffor. kontringar och mål från kanterna var vårt vapen i den här föreställningen! sista matchen. oavgjort räckte mot avesta för avancemang till steg 4. det här är ett lag som inte alls är bra. inte alls förtjänar att gå vidare, eller ska gå vidare över huvud taget. jag tror att vi föll offer för underskattning, tyvärr. de hade en duktig tjej som gav dem en bekväm ledning med ett par mål innan vi punktade henne. som mest ledde de med sex mål - men vi kom igen! med 20 sekunder kvar får vi till ett oavgjort resultat, 20-20. vi var jublande glada! måste hålla tätt bakåt! men de grötar sig in i mitten och med en sekund kvar lyckas de få ett frikast - som då måste gå direkt på mål då matchtiden är slut. då kommer deras enda duktiga tjej och skjuter över vårat block och i sitt vanliga hörn. bollen går in. det finns inte. vår värld rasar och det blir flera liter tårar. hej då stag 4!

vart var vår publik denna helg? vi saknade er. så många matcher vi har kommit och var moraliskt stöd på - så många.. och så många vi hade bjudit in. en kom. EN! en eloge till simon som kom redan på matchen 9.00. men resten? det blir bakläxa - jag är besviken ! vi kan dock tacka vår publik på sista matchen. vi tror att det var spårvägen f91 som hade letat sig ner med en trumma och fullkommligt lyfte hallen! jag vågar säga att utan dem hade vi aldrig förlorat med ett mål - det hade varit myyycket mer! tack tjejer!

vidare funderingar; idag har jag fört en diskusion med en vän. vi kom fram till att det är motbjudande med hår under armarna - no shit liksom! men ja, även på killar! så killar - raka er under armarna. det uppskattas garanterat av oss! och vi hade en till punkt - hår på bröstet? det var delade åsikter - men jag tror att rakat även där såg som mest attraherande till slut! kan vara värt att ha i åtanken ibland!

Kommentarer
Postat av: marre<3

ååh.. synd att jag inte kom, :( då kanske jag också hade fått stå med i din blogg :$ :D

2006-11-26 @ 23:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0