7/11 TISDAG

kort sagt så är tisdagar inte bra för min hälsa tror jag. denna stressen dag börjar när väckarklockan ringer klockan sex på morgonen. såhär års är det mörkt, kallet och allmänt motbjudande att gå upp då ska ni veta! sen går bussen/tunnelbanan 07:25 - den buss/tunnelbana som dessvärre inte kommer när den ska just nu. 08:10 börjar skolan som sedan fortgår så gott som oavbrutet fram till 16:05. då är det dags att ta handbollsväskan över axeln och åka direkt till träningen. bussen kommer först 16:24, vilket gör att när jag kommer till hallen vid 17:25 så har jag fem minuter på mig att byta om innan teorin. denna teori kan ta knäcken på de flesta efter en dag i skolan. 18:00 går vi in på planen för en och en halv timmes träning. först när den är avblåst, 18:30, får jag åka hem. då ser jag framför mig ett berg av läxor och känner pressen på mina axlar om att jag måste plugga till matteprovet. hej, jag hater jossan och jag bryter ihop!

på engelskan skulle vi idag skriva en dikt med rubriken 'my best friend'. jag tänker delge er mitt bidrag - send gärna min vän louise en tanke!

the most beautiful girl in the world
is standing straight forward me.
she smiles, and here curley hair
blows in the wind.
a warm feeling appears in my body
and i'm wispering "i love you",
"you are my best friend and i'll
never let you go".
we hug each other, and we're kissing
on the cheeks.
you and me, we're always togeather
we're laughing on the phone all nignt long.
you, the most beautiful girl in the world,
you are my best friend.

vidare funderingar;
idag satt jag bakom den där illaluktande gubben med den vita hjälmen igen. han satt på bussen när jag gick på i morse, men jag såg honom inte förrän jag hade satt mig akom honom. idag såg jag hans väskor som han släpar runt på. det är tv resväskor, en svart och en röd, som han har kedjat ihop på ett väldigt trassligt sätt. på handtagen till dessa har han hängt några plastpåsar. i en av dem låg det en del förpackningar - en godmorgon juice och en lokaflaska. jag vet inte om dessa var tomma eller ej. jag undrar vart han skulle idag, och varför han var uppe så tidigt? kan han ha ett jobba att åka till?


idag skulle det ha varit 11 månader.
i'm still thinking about you, you know!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0