20/8 MÅNDAG

helvetet är över! ett glädjande utrop, och gud så skönt! i fredags åkte vi iväg på ännu ett träningsläger. vi hade blivit varnade om att det skulle bli tufft och att vi skulle behöva ladda upp med mycket vätska, mat och sömn - men inte trodde vi att det skulle bli såhär brutalt, nio pass på mindre än två dygn, inte gjorde jag det iaf!!

dag ett, fredag
vi kom fram och hade kommit in i vår skolsal runt sex på kvällen och blev då meddelae att vi skulle vara ombytta och klara för löpning och ha med ocss kläder för handboll utanför hallen om tjugo minuter. snabbt ombyte och ompackning och ut. vi sprang fel när vi skulle springa till spåret och fick en extratur och sedan startade helgen med 2,3 km jägarmarch följt av 2,3 km i eget, hyffsat temp. promenad tillbaka till hallen och nittio minuter handboll. duscha, äta mat som var lite underlig för att vara ett träningsläger, promenad till coop och fördriva tid i vårt klassrum. jag slocknade direkt medan övriga körde chip-chippong och typ dog.

dag två, lördag
väckning av sandra, som skulle ha ansvar för att vi var i tid hela helgen, klockan sex. trötta och sega som tusan upp för löpning uppe i spåret. uppvärmning en km och sedan 6,9 km löpning - mumsmums. sedan gick vi och åt frukost och efter det slockande vi på våra madrasser. upp igen för nittio minuter handboll inklusive en helvtimmes cirkelträning, kulkul! duscha, lunch och sedan skulle vi spela träningsmatch mot enköping. ingen match för mig. istället blev jag utskickad i det mysiga löpspåret under uppvärmningen i 45 minuter och blev sedan placerad i sekretariatet där jag och helena skötte oss mycket bra, speciellt med att starta och stoppa klockan - score! seger med 35-19 och bra spel flickor! på kvällen skulle de nyinkomna i a-laget nollas, bland dessa fem stycken från vårat gäng. sandra, linn, natta, ina och lee skulle tillsammans med a-lagets nyförvärv uppträda inför klubben utklädda till spice girls, fast till andra låtar. alla var mycket bra och mycket skratt blev det. fler bilder och filmer kommer...

 

dag tre, söndag
mycket trötta, mycket ont, mycket sega och stela - väckning klockan sex för ännu mer löpning. uppvärmning en km och sedan 4,6 km i högt tempo med starter var trettionde sekund. jag dog efteråt och skakade som ett asplöv innan vi kom ner till frukosten. sova på läktaren och sedan handboll. direkt efter det gick vi ut på fotbollsplanen för styrkefys med mattias mattson, mums. det var ju inte alls jobbigt nejdå. speciellt inte axelrotationerna när jag var dum nog att fylla min extra stora vattenflaska. duscha, lunch och ännu mera sova på läktaren innan siiiista träningen!knappt vakna kom vi ut på planen och anders bad oss hämta handdukarna, vadå liksom? vi skulle spela minihandboll, krypandes på knä och med ögonbindlar. en i laget fick dock stå bakom målet och dirigera sitt lag bestående av ytterligare tre spelare - mycketmycketmycket roligt! klassen, det här kan ni se fram emot när jag ska leda lektion någongång! sedan vanlig handboll och efter det lite mer handdukshandboll, då med ett mycket roat a-lag på läktarna. duscha, packa, äta och vänta på bussen - hejdå enköping!

jo, det var otroligt jobbigt, och nej jag har aldrig varit så trött utan att ha dygnat. när jag träffade pappa på parkeringen utanför sl-hallen skämtade han med mig, men jag var så trött att jag inte orkade skratta utan började gråta istället - höjden utav utmattning? folk spydde och grät sista dagen och hade blod i ögonen - slutkörda? trots allt jobbigt har det funnits roliga saker också ska ni veta! till att börja med; nollans vurpa på träningen. han skulle in och visa någonting och snubblade på något vis och ramlade ner på golvet och rullade runt i något liknade en kullerbytta och upp igen med kommentaren "nu vet jag hur det känns att vara paulina!". vi dog av skratt, verkligen på riktigt! sedan gjorde pollan skäl för det uttalande och snubblade både i trappan upp på läktaren och på madrassmålet på doppbollen - tröttheten gjorde sådanahär saker ännu roligare! mycket skratt var det också på nollninguppträdandena, fruktansvärt roligt! mindre roligt var det då när anders meddelade att måndagen, det som vi hade sett fram emot som en efterlängtad vilodag, skulle innehålla löpning - minst fem kilometer! kul vilodag, kul att jag är så dum att jag plågar min kropp med att göra det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0