22/8 ONSDAG

dagen började med en joggingtur för att behandla mitt stackars lår litegranna, men det blev icke bättre - till min stora besvikelse. detta ledde till ett samtal till tränare anders och en ledig kväll. in till staden stockholm för en date med mauwlin. vi gick och rotade lite överallt, åt någon form av lunch, gickgickgick&gick ännu mer, rotade lite mera, fyndade lite, kom billigt undan, fikade, gick lite till - och vips hade det gått sju timmar; helt otroligt! vi hade så förskräckligt ont i fötterna och jag höll på att avlida totalt, men det var det värt! jag hade en mycket onyttig dag. sådana där dagar som jag bara har med malin, jag är aldrig så onyttig som när jag är med henne! nu får det bli skärpning här tror jag. vi var bland annat på vårt muffinscafé och köpte med oss hem till våra stackars utsvulta familjer och sedan gjorde vi sveriges rusch till wayne's för att äta morotskaka - nyttigt värre liksom? herrejisses vad mycket pengar vi la ut på mat och fika idag - mer än på kläder för min del, och det var ju liksom det vi skulle ha. detta berodde ju dock till stor del på att jag upptäckte att jag var råpank. några få hundra var det jag hade att leka med när jag skulle inhandla saker för betydligt mer än så. ett telefonsamtal till mamma med lite mindre trevliga tonarter förklarade att hon var skyldig mig en del, men att hon vägrade betala för att vi inte hade fått mina mobilräkningar från pappi ännu - komplicerat värre och jag blir lidande, perfekt!

mitt hår är väldigt tråkigt har jag upptäckt. det är livlöst, tråkigt, helfel och allmänt äckligt - vad ska jag göra med det? implulshandlingen att klippa av rubbet har jag lyckats hålla mig ifrån än så länge - men det är ju ganska nära nu måste jag erkänna. en färgning; totalomvänding brunt kanske? någon ovanlig klippning? kanske rentav permanenta krull?! jag vet inte, jag känner att det är dags att göra någonting iallafall, men jag är nog för feg för det. mitt hår har ju liksom sett nästan likadant ut jämt, om vi bortser från den där bruna toningen som blev en färgning och mina två luggklippningar. snart kommer dock solblekningen ge mig en fin utväxt - och jag vill verkligen inte stå ut med den en vinter till - då småller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0