2/8 TORSDAG

ojsantjolahoppsansvejsan - en slappardag à la total! jag har bara sovit, läst, tittat på tv och läst ännu mer. jag är så inne i min bok så det är ju något helt otroligt - den är bara för bra! rachel's holiday heter den och den rekomenderas starkt, den är så ofantligt mysig - och med en stor latte till blir det hela ovärderligt. well, jag har faktiskt gjort lite nytta för mig idag också; promenerat för att få ordning på ryggen och lagat middag åt la familia. sedan skulle jag träffa mauwlin, men det blev ingenting av - mest beroende på att jag är för lat för mitt eget bästa på kvällarna tror jag! bättre lycka nästa gång!

nu är det tjugofem dagar kvar av sommarlovet. tjugofem dagar, det är liksom inte så mycket alls. just nu skulle jag inte ha någonting emot att börja redan på måndag - men jag vet att längtan efter ledighet kommer att uppenbara sig när det riktiga skolarbetet kommer igång och tar knäcken på mig igen. jag skulle vilja att man kapade sommarlovet typ här och fick längre jullov istället. jag skulle må massor med bra av att få ett längre break runt jul också tror jag. jullovet är ju bara två veckor, lite drygt kanske och det är liksom för lite! av dessa dryga två eckor går en vecka åt till familjeträffar, släktfikan, helgdagar och annat obligatoriskt. loven är ju liksom en chans till att rehablitera och ta tillvara på våra stackars sociala liv som blir så lidande under terminerna. eller ja, jag kan ju bara tala för mig själv iochförsig, men jag tror inte jag är ensam om att känna mig otillräcklig under terminerna när skolarbete och träning prioriteras högt som fasen. men jag ska försöka hitta ett system för att kunna underhålla alla fyra grupper; skola, handboll, vänner och, sist men inte minst det som jag brukar prioritera lägst och därmed inte hinna med och gå in i väggen av att inte hinna med, mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0