14/7 LÖRDAG

gårdagen fick ett trevligt slut trots allt. jag låg och sov i soffan när mamma petar på mig och säger "hallå, du fick ett sms". de var sebbe som frågade om jag ville komma ut och leka. en kvart senarehade jag skvätt lite vatten i ansiktet, ätit en macka och tagit mig ut genom dörren - nytt rekord för att vara på kvällen? då hade jag även pratat med min malin som var påväg hem, ååh - det var så länge sen! jag cyklade, eftersom att jag annars aldrig skulle ha kommit varken dit eller hem utan att det skulle ta en timme. vi satt ett tag på malins baksida, jag, malin, viktor, sebbe - och efter ett tag kom även hedvig, can och naelia dit. det var lite kallt - jovisst, men jossis trivdes. jag, viktor, sebbe&naelia fortsatte till max där vi gjorde lite av varje, om jag ska ge er en snabbresumé. sen tog vi oss till näckrosparken där vissa gungade och byggde sandslott, eller ja en pyramid iallafall! när jag skiljde mig från mängden var klockan strax innan halv fyra och jag var väldigt glad över att jag hade min cykel!

idag sov jag, inte helt otippat, ganska länge och när jag gick upp var det sol ute! otroligt, solen ler mot sommarsverige - precis vad jag behövde! jag har sutti på balkongen och läst och umgåtts med min bästa kompis ipoden. mammi har varit på kolonin hela dagen och var lie ledsen för att jag inte kom dit - men förlåt mammi, jag orkade helt enkelt inte, det var så skönt på balkongen. nu ka jag snart laga en god middag för att gottgöra henne.

ni får tycka att jag är konstig om ni vill - ja, många kommer säkert ge mig en total idiotförklering, men jag vill att det ska bli höst och att allt ska bli som vanligt liksom! jag vill ha någonting att göra på dagarna, jag saknar nästan uppesittarkvällarna med skolarbete till och med. sen tänker jag också på handbollen, och att jag troligtvis är tillbaks ihöst - hur kan jag inte längta efter det liksom? när det är en vanlig skoldag får jag umgås med folk mest hela tiden - ja, inte bara folk utan min söta klass, jag saknar dig johan. och sen är det antingen handboll och sen skolarbete eller tvärt om - jag slipper liksom sitta sysslolös! jag är så dålig på att ha massor med fritid att fylla upp. jag har så dålig fantasi och vet inte alls vad jag vill göra med den! jag är så van vid att ha träningen. idag var jag så sugen på att gå ut och springa att jag nästan föll för trycket och gick ut, men jag lyckades stoppa mig själv. jag vet att jag inte borde göra det förrän jag får klartecken från mathias, men jag tror ändå att jag skulle klara av två kilometer om det var mjukt underlag och om jag värmde upp först - vi får se hur länge jag lyckas hålla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0