23/7 MÅNDAG

hej alla barn, och välkomna till ännu en vecka av sommarlovet! eller jo, det märks ju inte direkt att det är vardag, iallafall inte för oss som inte jobbar och bara njuter - tihi! trots att det är ledigt och jag inte har något jobb att infinna mig på så gick jag upp tidigt imorse - träningsdag! jossis blir så lycklig att hon bara studsar ur sängen då, you know. efter en tallrik gröt, smörgåsar och så vidare träffade jag mathias klockan nio och vi satte igång. det var lika jobbigt som alltid, jag rinner ju för sjutton efter uppvärningen redan - men det är så undrbart, och så skönt efteråt! idag var mathias mycket nöjd - jag höll ryggen och svanken precis där jag skulle utan att han sa till, så nu får jag börja jogga redan imorgon! jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen och ville kyssa honom - halleluhja!!

jag är så otroligt glad, och jag mår så bra numera - det är helt otroligt. jag bara strålar av energi och vill inget hellre än att komma igång med träning och skola igen. jag har kommit på när jag trivs som bäst i vardagen nu när jag är ledig - och detär när jag lagar mat. jag lagar middag åt familjen varje kväll numera, och med vetskapen om att det är otroligt nyttig och bra mat och jag tycker det är så kul att laga mat. med min älsklingsipod till det - jag tro inte att det kan bli bättre! varför går jag inte hotell och restaurang? jag tror dock att jag har drabbats av en snabbt ökande sjukdom - tokio hotel-febern. jag är frelst helt och hållet, det är njutning det - och till matlagningen är det oslagbart! idag skull jag laga sesamkyckling med jordnötssås, och jag säger bara det att om någon är sugen på jordnötssås så finns det så att det skulle räcka i minst tre och en halv vecka här! jag vet inte riktigt hur det där receptet var upplagt om jag ska vara ärlig. och mamma kunde inte hitta några jordnötter på ica, så jag fick gå och köpa nötter med skaljävlar på och sitta och skala en hel 400 graspåse för hand. mina fingrar är helt förstörda och det tog ungeför fem evigheter - men det var väl värt det ska vi veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0