27/7 FREDAG

gårdagskvällen var tänkt att bli en flickkväll nere på kolonin med grillning och bus, men när jag skulle gå ut och handla möttes jag av regnmoln och kyliga vindar. med anledning av detta bokade vi om lite och detblev istället flickkväll hemma på björnstigen med god mat à la jossis istället! malin&anna kom, och möttes av ett av jossis lite sämmre humör - orsakat av energibrist efter träningen då flickorna var så sega med att komma. jag tänkte ju att jag bara behövde ta något lätt eftersom att vi skulle äta snart - men de kom ju inte förrän efter fyra timmar, så de får skylla sig själva. vi tittade på ett program om feta barn, friidrott och sedan tio orsaker att hata dig. efter det ville jag mest sova&dö, men resterande delar av sällskapet ville hellre göra smoothie eller någoning liknande - vaaresgod!

imorse vaknade jag och kände att jag skulle göra lite nytta och ta tag i mitt pappersuttdelningsjobb. nio begav jag mig hemifrån och halv tio började jag ute vid globen. hela den trevliga rundan, vilken omfattade globen, söder, kungsholmen, vasastan och östermalm, tog tre timmar och jag är ganska så väldigt trött måste jag erkänna. om bara min mat ville bli färdig skulle jag bli ganska lycklig faktiskt!

jag bara älskar att vara ensam hemma, det är så äckligt fritt och skönt! mammi&brur lämnade mig igår innan jag vaknade och kommer hem på söndag, troligtvis. fram tills dess har jag ansvar för hem&katt och jag stormtrivs. jag går och städar och håller rent, tränar, lagar mat, leker med katten, tittar på tv&läser och har det bara trevligt. ikväll ser jag fram emot att vara hemma och njuta av att jag får välja tv-program heelt själv - även om det inte är något annat att se än min älskade serie saved på trean klockan åtta. jag kan nog underhålla mig själv här hemma - men om andra förslag eller idéer finns så är jag öppen för förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0