14/6 TORSDAG

hola och hej - första sommarlovsdagen! jossis inledde sitt sommarlov med att ställa klockfan på 08.15 för att bege sig till skoln och lämna tillbaka x antal böcker - vilka hon annanars skulle få betala dyra böter för! och den osaliga tiden då? jo, hon skulle möta upp sin vän johan, som hade samma problem, och lilla johan skulle åka till tyskland halv elva. kulkul! men visst, att gå upp tidigt för att träffa johan en sista gång innan vi skiljs åt, det kan jag gå med på - men när helvetet försover sig och missar bussen och jag får lämna både hans och mina böcker, då jävlar. johan, ibland vill jag bara strypa dig - du sabbade min första sovmorgon i onödan! en rapport från danderyds gymnasiums skolgård såhär första sommarlovsdagen; tomt och ödsligt. det ekade när jag gick där, och i cykelstället fanns bara en cykel, vilken saknade framhjul och var allderles säkert totalt övergiven för alltid. runtom skolan fanns dock andra saker - såsom champangekorkar, trasiga ballonger, serpentiner och paljetter - hejdå danderyds gymnasium, vi ses den 28 augusti klockan 8.10!

idag har jag bestämt mig. jag vill inte vara ledsen och nere längre - iallafall inte så att någon annan ser det. jag har tillbringat dagen på gubbängsfältet och eken cup tillsammans med mia, framförallt, men även mitt sötnötiga aik-lag. det är med blandade känslor jag idag offentliggör att jag kommer tillbaka till er i höst, tror jag. eller alltså, helst av allt vill jag vara kvar i spårvägen, det vill jag att alla ska veta, men jag tror att jag behöver en liten mjukstart när jag kommer tillbaka efter skadan - om jag kommer tillbaka. visst skulle jag kunna få den starten i spårvägen också, men den mjukstarten skulle bestå av att jag bara får delta på vissa moment i träningen och att jag skulle få träna mina extra rehabliteringspass förutom de fyra vi redan har. då tror jag att jag helre leker i aik och rehabbar parallelt med en lägre träningsdos som inte är lika hård - vilket gör att jag kan vara med hela träningarna, förhoppningsvis. men bara så att alla vet så är min plan att åter bli blåklädd, men det beror såklart på hur konstulationen ser ut i juniorlaget 90/91 hösten 08. den som lever får se!

jag har ännu en anledning till att vara glad; igår bokade min mor och jag vår resa. vi ska till tunisien hon och jag, fy fabian vad det ska bli mysigt! 4 till 10 juli överlämnar jag sverige åt er, så tar jag hand om norra afrika! eller ja, hotellet iallafall. jag tänker nämligen inte lämna det av rädsla för att bli såld för några kameler - även om johan så snällt har lovat att komma nerridande på en vit hingst och köpa tillbaka mig om jag inte närvarar vid skolstarten.

okej, det är en fastad jag bygger upp med alla dessa glädjeämnen - jag är inte helt glad ännu. det får ta sin tid - jag får stå ut med det. men, heja sverige - nu är det eken cup och där använder vi den uppbygdda fasaden flitigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0