18/6 MÅNDAG

hejhejhej måndag! och hejhejhej sjukgymnast mathias. sist jag träffade honom var för en vecka sen, och då höll han på att ramla baklänges bara av åsynen av mig och mina söndergråtna ögon, men idag vr det trevligt som vanligt! vi gjorde ingenting särskillt - han pratade mesta om hur han hade tnkt lägga upp det framöver - vi har ju liksom träffats i tre månader nu utan att ha kommit så värst långt. men nu tycker han att min rygg berkar vara tillräckligt bra för att kunna börja ordentligt. jag ska promenera en timme i ganska/vändigt högt tempo varje dag, och när jag kommer dit på onsdag nästa gång ska vi prova att gå på rullband med olika lutningar oh hastigherer och så ska han kolla om vi även kan lägga in jogging. sen pratade han även om att lägga in mer styrka, och troligtvis skulle vi gå ut och leka i gymmet på onsdag också. jag blir så glad! hans rehabplan har ett slutdatum i slutet av augusit - så om allt går som det ska får jag vara med och börja spela boll från säsongsstarten, jag blir ännu gladare!

säsongsstarten, vart blir den av förresten? det vet jag fortfarande inte säkert. det har varit mycket prat om aik nu sista tiden, men jag har stoppat övergången. det kändes fel, och som att jag ger upp och viker ner mig, jag vill inte göra det. jag vill inte vika mig för den här skadan. även om den sabbade en hel säsong och troligen kommer att påverka hela nästa så tänker jag inte ge upp. för att resumera det kort; jag är kvar i spårvägen.

det är sommarlov - no shit! men, det regnar. det är riktigt skitväder ute. jag har jättejättejättetråkigt. jag och min katt sitter hemma och tittar på dåliga tv-serier hela dagen. det känns bara som att jag stör eller är ivägen när jag hör av mig till någon, alla är så avvisande. jag vet att jag inte har varit så sällskaplig på sista tiden - men det har ju sina förklaringar. jag känner mig nästan lite vänlös, även om nessa ringde och pratade en stund med mig idag - tack sötnos! mammi är borta till imorgon kväll, och jag föreslog att vi skulle ha lie mys hemma hos mig, dock inget party, men det varkade ju inte så popuärt. eftersom att det inte är någon som ringer mig numera så får väl jag och kissemissen njuta av ensamheten på egen hand. dessutom är jag kattvakt åt grannens katter - vi kanske ska ha ett kattkalas tillsammans?

och det är inte så konsitgt att jag mår lite konsigt ibland. det här är förteckningen över ala möjliga biverkningar va den nya tablett som jag fått för min rygg och som jag ska äta upp till tre gånger per dag. enjoy!
"magsmärtor, illamående, kräkningar, diarré, matsmältningsrubbningar, ökad gasbildning, aptitlöshet, huvudvärk, yrsel, hudutslag eller klåda och leverpåverkan, mag-tarmblödning, blodig kräkning och avföring, magsår, tjocktarmsbesvär, sår i munnen, tungsveda, skada i matstrupen, förstoppning, dåsighet, nässelutslag, hepatit, gulsot, överkänslighetsreaktioner (andnöd, anafylaktisk chock), vätskeansamling i kroppen, känselbortfall, minnesstörningar, nedsatt orienteringsförmåga, synstörningar (dimsyn, dubbelseende), nedsatt hörsel, öronsusningar, insomningssvårigheter, retlighet, kramper, depression, ångest, mardrömmar, skakningar, psykiska reaktioner, smakförändringar, hud- och slemhinneförändringar, ibland allvarliga (blåsor, eksem, rodnad, utslag), håravfall, ljusöverkänslighetsreaktioner, njurpåverkan (urinstopp, blod i urinen, njurinflammation, njurskrumpning), påverkan på blodet (inklusive agranulocytos), impotens (sambandet osäkert), hjärtklappning, bröstsmärta, högt blodtryck och hjärtsvikt, möjligt förvärrande av astmasymtom. magblödningar kan uppträda när som helst under behandlingen med eller utan varningssymtom"

Kommentarer
Postat av: Ölis

Sötnos förlåt om jag lät otrevlig! Va verkligen inte meningen! Vi hörs lite senare, för nu ska jag krubba! love u <3

2007-06-18 @ 18:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0