19/6 TISDAG

den här dagen har jag tillbringat nästan helt i min ensamhet. jag har tagit min promenad, tittat på dåliga tv-serier, sovit och tittat på film - med endast min söta kissemiss som sällskap. hon och jag har kommit varandra riktigt nära ska jag säga er! när mamma kom hem från sitt äventyr med jobbet och jag berättade en sak som gjorde henne glad bestämde hon att vi skulle gå ut och äta. hej thaimat! det var länge sen. och jag har varit duktig hela dagen, om du förstår vad jag menar..

när jag var ute och gick hände det en lite läskig sak, mina vänner. när jag gick förbi båtbryggorna vid bockholmen gick det små fågelungar på vägen. jag vet inte vad det var för sort, men de ser ut som kanadegäss, fast mindre liksom. jag tänkte att jag kan väl gå vid sidan a dem - men det tyckte inte föräldrarna! en av fågelfan fläg upp mot mig och bet mig i ryggen - skönt värre, och rädd blev jag! det kom fram en tant med en hund efteråt. jag tror att hon var ganska virrig, för hon frågade om jag trodde att jag hade fått fågelinfluensan nu. men man vet jualdigt, håll er undan!

hej saknad, och hej längtan! det är många saker som kan hamna under de där två känslorna just nu. saknade av louise, och allt som var förut, saknaden av johan och allt mys i skolan, längtan efter bättre väder, längtan efter tunisienresan, längtan efter att allt ska bli som vanligt igen. saknaden efter, hör och häpna, vintern som jag älskar så mycket, längtan efter mormor och saknaden av sällskap. sen finns det två saker som kan placeras under båda känslorna. den första är handbollen, träningen och allt däromkring. allt som jag saknar när min rygg är ett enda helvete. bara enkelheten att kunna gå ut på picknick, nejnej, jag kan ju inte sitta plant på gräset utan att få ont liksom! den andra saken, eller saken och saken, vet ni om - och du också hoppas jag, hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0