25/6 MÅNDAG

8:45 på sommarlovet - GODMORGON! mammi väckte mig med en enorm överentusiasm och jag hajade inte riktigt vad det handlade om. efter fem minuter sittandes på sängkanten och stirrandes på spegelbilden mittemot kom jag på det - passet, helvete också. då hade jag tio minuter på mig att fixa till mig såpass att jag var redo för ett passfoto som jag skulle kunna stå ut med i fem år. gud så lyclig jag var! ingen frukost och inget kaffe, bara ute i bilen - tjohej! när vi kom till polismyndigheten suckade jag tyngre än tyngst - sveeeeriges kö. vi satt där och väntade i en hel jävla timme. jag är en gnutta fördomsfull - i know, men invandrarna på det där stället var riktiga puckon. det var en kvinna som skulle ansöka om pass, och jag tror att hon tyckte ut sjutton lappar från tre olika köer - troligtvis i hopp om att det skulle gå fortare på något vis. sen var det en annan gubbe som verkligen inte fattade att han var tvungen att vara med på bild för att få ut ett pass, och en dam som resonerade hej vilt för sig själv om kösystemet och att hon redan varit här femton gånger och borde få gå först - och hon försökte också! när jag väl kom fram gick det hela på max tre minuter. fotot såg ut som skit, namnteckningen såg inte ut som min och jag ville bara hem och äta frukost fort som tusan.

hej sl-hallen! hej laget och hej vad jag älskar handboll! jag var nere på besök idag. det är försäsongsträning som gäller, vilket jag brinner lika mycket för, och det var så roligt att se. jag måste dock erkänna att det gjorde ont i ryggen bara av att se dem göra frivändningar och knäböj. sen var det bip-test efter allt lyftande - gissa omde var lyckliga? sandris gjorde en stark insats och dog efteråt - men hon är ganska söt ändå, speciellt med en russinburk i handen! och det var så roligt att träffa dem igen, mina nittioflickor! och än roligare var det att meddela att jag stannar i spårvägen - det känns verkligen rätt. jag fick planeringen för augusit; läger i avesta, enköping och norge och träningar nästan varje dag - jag blev så lycklig! jag vet att jag inte kommer få träna handboll de där passen och inte kommer få spela träningsmatcherna eller delta fullt ut på något vis - men jag blir ändå bara så glad! jag behöver faktiskt någonting att fylla upp mitt liv med dessutom!

för jag ska till mormor! idag kom hon hem från sitt midsommarfirande på öland och jag slängde mig på telefonen femton minuter efter angiven ankonsttid. med andan i halsen svarade hon och hon blev så glad när jag ringde! jag åker ner på onsdag eller torsdag, det beror lite på vissa personer och hur de väljer att prioritera. men mormor är så söt! vi pratade lite och sen sa hon att vi måste höra av oss innan vi åker nästa onsdag. när jag sa till henne att jag kommer ju och hälsar på dig flera dagar innan dess så hörde jag nästan hur hon rodnade. hon fnissade lite och sa "javisstja, det gör du ja!". vi ska höras mer imorgon om exakta dagar och tider, men troligast är att jossis tillbringar onsdag - måndag i örebroooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0