7/6 TORSDAG

hola sverige! nu är det soligt och vi är ju ute mest hela tiden - inte så mycket bloggskrivande och sådant alltså! men vi har ju trevligt, och det är huvudsaken. Vi har ägnat oss åt picknick, nationaldagsfirande, myskvällar, fotbollstittande, party, fika, shopping, solning med mera - thanks god for life!

nu såhär i avslutningstider ägnar vi stora delar av lektionstiden åt betygssamtal och liknande. som de flesta redan vet så är jag fortfarande helt utom mig av ilska, på mig själv och min prestation, vad det gäller matte b, och idag kom en liknande bomb. jag har verkligen lagt ner min själ i bilden och kämpat för ett mvg och när jag pratar med henne idag säger hon att hon har valt att sätta ett vg på mig. jaha, säger jag, och frågar vad jag skulle gjort för att få mvg. då tar hon tag i en av mina blyertsteckningar, ett porträtt avritat från en bild i en tidning, och säger att den är för ljus. jag blir jättetjurig och får lust att slänga min pippi långstrumpskulptur i marken. då tittar hon på den och säger - "fast den där är ju för jävla bra... jag behåller den här och ser över ditt betyg ännu en gång". ett vg i bild - det är nästan värre än ett vg i matte b - jovisst! men det har varit en lite bra dag vad det gäller betyg iallafall. på engelskan fik vi tillbaka nationella, och jag fick vg på alla delarna! "vg i engelska, bra jobbat, eeeeller?" kan nog en del tänka nu - men engelska är mitt värsta ämne och på de inledande diagnoserna hade jag ett solklart ig - så visst blev jag glad för det! men blaha - inget mer betygstänkande nu - det blir jag bara deppig av.



nu sitter jag och väntar på att mammi ska komma hem så att vi kan äta. det är min mattdag idag och sen ska jag bege mig bort mot näckrosen och min viktor <3. åhå, jag tycker så fantastiskt mycker om dig min pluppie! PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0