25/5 FREDAG

det här har minst sagt varit en dag som har svängt fram och tillbaka, upp och ner, bak och bram - lite som mitt humör blir av krumilurpillrena. dagen började med sovmorgon, och jag vaknade bredvid min lycka presonifierad - viktor. när jag hade lämnat av honom vid tåget trodde jag hatt jag hade mer tid än vad jag hade och det hela slutade med att jag fick sätta nyttrekord på cykelvägen till skolan - fjorton minuter, bra jossis.då kom den första dalen i den här berg-o-dalbanan till dag - återlämning av måndagens kemiprov. 16/30, inga betygsgränser var ännu utsatta. men hallå! 53% rätt - skojar ni med mig eller? jag tyckte ändå att det gick bra när jag skrev det! då började jag tänka på äcklet till matteprov som vi fick tillbaka i måndags - ännu mer neråt - vad händer med mina provresultat!? efter kemin hade vi lunch, och då steg humöret igen så jag fick tillbringa en timme med min malin. massor med mackor och prat om smått&gott senare skulle min dag bli negativ igen - franskprov. jag är ör slapp vad det gäller att plugga till franskprov, det är ingen hemlighet - men det här var hemskt. det var massor med ord i glosdelen som jag bara satt och stirrade på, och hurvuda orden var feminina eller maskunlina; ole-dole-doff har fungerat förr? väl ute ur helvetets rum steg humörmätaren igen - jag stötte på johan och vi tog sällskap på vägen hem, han kan ju inte annat än höja humöret - tack!

direkt efter skolan begav jag mig till sjukgymnastiken, och här kom det som kom att bli dagens djupaste dal. jag har fått ont igen, det har blivit värre och vi har fått gå bakåt i behandlingen. jag försökte att tänka på annat där inne, men när min sjukgymnast mattias börjar prata om att han förstår hur hemskt det är, hur ledsen jag måste vara och att han så önskar att han kunde ge mig ett mirakelpiller eller någonting - då gick det inte längre. tack mina piller för att jag börjar gråta för allting! det gjorde så ont när han klämde och tryckte, och det är, tro det eller ej, sågott som lika illa som det var när jag först fick den här skiten. varför just jag? när jag kom hem ringde jag viktor, jag lyckades hålla tillbaka hela samtalet - tror jag, men när jag hade lagt på brast det igen, kan någon få stopp på det här? då ringde jag och grät lite för ölis istället. jag tyckte att hon skulle komma hit och hålla mig sällskap ikväll - men icke.

fredagkväll? det är sånt man skalängta efter har jag hört. min sysselsättning har dock stavats plugg. först skrev jag klart en engelskagrej, och sen har jag suttit och krigat med mitt svenskarbete. jag hde planerat att ringa mormor och få intervjudelen avklarad - men människan vägrade svara. till och med min mormor är ute oh röjer på fredagskvällarna - men inte jag. istället sitter jag nu och väntar på att viktor, honey, ska komma hit. han och de andra små baranen är på linkin park i globen, och jag får väl hem min pluppie om två timmar eller så - skynda dig.









inget praty ikväll inte,

Kommentarer
Postat av: Wannabe jultomten

Gumman <3 <3

2007-05-26 @ 13:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0