5/5 LÖRDAG

det här var dagen då jossis, helt maniskt och utan egen vilja, drogs mot garderoben, bytte om till träningskläder, snörde på löpskorna, promenerade raskt fyra kilometer för att sedan börja jogga. det var inte alls meningen - jag får ju egentligen inte alls göra det för min rygg! min kondition suger och styrkan i benen är som bortblåst efter de här tio veckorna utan träning - men det var så underbart ändå! jag bara flög fram och jag var så lycklig - åh vad jag saknar att träna! jag saknar att spela handboll, gå ut och springa, gå ner på gymmet och jag saknar till och med skolidrotten ibland. jag sprang två kilometer, och det var faktiskt rättså bra tempo tycker jag ändå - mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. i tolv minuter och åtta sekunder sprang jag, och jag har gått och tänkt tillbaka på de här tolv minuterna och åtta sekunderna hela dagen och kommit på mig själv med att le ett väldigt lyckligt leende och nästan rysa av välbehag - TA MIG TILLBAKA TILL TRÄNINGEN!


130639-21

130639-22

dags för globen. dags för hammarby. dags för sm-finaler i handboll!igår ringde min pappa och sa att han hade lagt undan tre biljetter åt mig i  en hotellreception i anslutning till globen och att jag skulle gå och ta med mig två vänner. jättekul tänkte jossis och började leta runt efter sällskap - nit. alla som ville gå hade redan biljett. med tanke på att det var pappa som hade trollat frm dem så gissade jag på att det var lika usla platser som finalerna 2005 när vi gick med aik - längs uppe vid taknocken och uten en chans att se bollen. så var inte fallet. när jag öppnade mitt kuvert med biljetter fann jag tre biljetter till parkettläktaren, tre band för inträde till vip-rummet och tre biljetter till efterfesten. tyvärr så är ju jag fortfarande för liten för att komma in på det partyt - artonårsgräns you know! vem hittade jag att gå med tillslut då? jo, mia! jag lyckades fiska upp henne i sista sekund - tack för en trevlig dag. första matchen, sävehof-skövde, såg vi inte så mycket av. då satt vi mest och pratade, letade efter folk vi kände på läktaren och gjorde annat som man kan göra på en läktare! sävehof vann, vilket gladde mig en smula - även om jag var relativt ointresserad. mellan matcherna gjorde jag&mia ett besök i vip-rummet och åt en kycklingsmörgås - hemskt mycket god! sen kom hammarby in på planen! det var stort. ett nästan fullsatt globen, mycket trevlig stämning och en väldigt bra klack till vänster om oss. i den klacken kan vi även säga att vi hittade stor underhållning. där stod en grabb vi känner som såg väldigt rolig ut när han hejade - men vi nämner inga namn för världsfredens skull! matchen var bra, spelarna var snygga och stämningen var finfin - och hammarby vann. stockholmarna log och var glada. grattis hammarby, och grattis kalle - hemskt mycket grattis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0