6/10 LÖRDAG

tråktråktråktråkhelg. ingenting händer, varenda människa är osocial, massor med plugg och ingen handboll - hur kul är det liksom? fredagskvällen tillbringades i lätta backen utanför ip där jag sprang korta intervaller, och sedan hem för idolkväll. somnade i soffan runt tio och vaknad igen strax före tolv för att byta till sängen. idag var det matchdag. borta i tumba och jag kan ju inte säga att jag var taggad på att åka dit direkt. bråkat med mammi och rusat iväg till bussen och var jättearg. träffade fredrik på bussen - otippat, det var inte igår. efter det mötet satt jag hela resan ner till tumba sedan och tänkte tillbaka på våren, och allt roligt som hände då. vad fan hände med allt det? hur gick det till när allting bara tog slut över en natt. jag började titta lite i kalenderna min för att se efter och det är riktigt tragiskt. jag har inte träffat malinmauwlin sen skolan började, och viktor har jag inte träffat på nio veckor. det är ju helt sanslöst - jag saknar ju er! vad fan hände liksom? jag har lite smått försökt ta kontakt med olika parter lite då och då under de månader som gått - men det är klent med respons och om den över huvud taget finns så är det förskräckligt negativ, vad har jag gjort för fel?

min klass är så bra, speciellt på matte c. vi fick tillbaka proven från förra fredagen - två vg, resten g och ig - bra klassen! på kemin har vi lärt oss om endoterma och exoterma reaktioner i veckan. efter en tids genomgång kommer vi fram till att adam helt klart är en exoterm reaktion - en reaktion där det finns väldigt mycket överskottsenergi! det tycket fredrik var fel beskrivning: "han är ju ett helt jävla adhd-kraftverk - det bara sprutar energi!"

iallafall, mycketmycket skön segar mot tumba, guld till sanna och ina sista minuten. nu går jag ut och springer, jag har ingenting bättre för mig. ni kan ju höra av er om ni vill hitta på något ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0