28/9 FREDAG

fy fabian vilken dag. dagen vi alla sett närma oss - med fruktan och fasan; dagen matteprov. delprov I matte c, man jublar ju liksom inte sådär jättemycket. redan i mitten av förra veckan börjades det pratas i klassen om att man skulle börja plugga - vilket är väldigt ovanligt för att vara nv06c ska ni veta. efter helgen möttes vi igen, utan att ha ägnat speciellt många miunter åt matematiken. min anledning: fredrik hade min miniräknare.. det blev onsdag; "okej, nu måse vi plugga", och det blev torsdag. då satte jag faktiskt igång. eller ja, jag öppnade boken efter en timmes dator och mat efter skolan. efter 45 min slängde jag boken i golvet och gick ut och sprang - då var det mörkt. intervaller i bergshamra skogen när det är typ natt - nej mer upphetsande saker att ägna sig åt kan jag verkligen komma på! tillexempel att bänka sig framför idol efter duschen och maten, att somna där i soffan och långsamt förflytta sig till sängen runt halv tio. vaknade fredag morgon vid sju och möttes vid frukosten av en hög med böcker - matte. hoppsan, dem hade jag glömt! frukost och sedan plugga i sängen - smart drag. mycket skönt att sluta ögonen och strunta i ekvationer, funktioner, derivata och kvarteringsregler. mycket mindre mysigt att senare gå upp vid kvart i nio och inse att det inte blir något mer pluggande. total pluggtid inför provet: max en timme, bra jobbat!

dagen förflöt och vi valde att genomlida den med följande plan: stå ut till lunch då det är pannkakor, sedan självmord. eller biologilärare torbjörn hade ett bättre förslag, att stoppa upp rölleka i näsan och få näsblod på provet. vi provade inte. va var glada tills att pannkakslunchen var över och matte stod näst på tur på schemat. jag var inte bra, verkligen inte, men det var iallafall bätte än delprov I i matte b - var det då johan ritade en segelbåt på sitt? efter matten hade vi svenska och diskussion. jag rydbert och reiman hade en ganska knivig uppgift; att vara mot i en argumentation angående att lagförbjuda porr, med anledning av att det är kränkande. jag tror att vi fick ihop fem argument, övriga grupper hade minst det dubbla. vi hann inte diskutera - fortsättning följer på tisdag.

bussresan hem var frihet. en fredag har nog aldrig varit så skön! inte för att jag längtade efter helgen utan för att matteprovet numera ligger bakom oss i tiden. sen att vi har fysikrapport och kemirapport till nästa vecka - det är det mycket senare problem! kvällen har tillbringats i hemmets trygghet, ensam med katten. bror är hos pappi och mammi hos gudmor gertrud i uppsala och leker flytthjälp. roligare blev ju inte eftermiddagen och kvällen när mitt internet valde att motarbeta mig till 1000. msn och facebook på mobiln har brukats flitigt, tillsammans med tvn som bjöd på idol och mitt stora feta grekiska bröllop. nu vill helt plötsligt internet fungera igen, synd bara att det bestämde sig för det när jag ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0