6/9 TORSDAG

jaja, jag har slarvat massor med aktiviteten här, och istället för att skriva om aaaallt som har hänt sen sist så väljer jag ut två huvudmål - enjoy!

träningsläger 30/8 - 2/9
hej jättelång bussresa igen! jag somnade på en endaste gång och sov ända till maten, var vi nu åt den? efter sex-sju timmar var vi framme i lund och nästa måltid, promenad och match. jag fick snällt leka runt på den lokala varianten av nautlus när övriga laget värmde upp, och under matchen hade jag och helena vääldigt roligt på bänken! stressdusch som vanligt och sedan bussen till vandrarhemmet ute på lanet, i gårdstånga - vadå liksom? ett gammalt sjukhus omgivet av en kyrkogård, får och åkrar - tjuuue! om möjligt ännu rangligare sängar än i karlskrona, och åter igen blav jag placerad högst upp, vilken tabbe. jag var poppis varje morgon när jag hade snurrat och vänt mig och väckt alla i rummet - good work! fredagen bjöd på sovmorgon, träning, promenad på hårt trafikerade vägen och genom rondellen för att komma till shell, match och sedan hem och sova! lördag var dagen med två träningar och mellan dem fem timmars vistelse i en hall för att vänta på mat, äta, titta på a-lagets två matcher, och sedan vänta på dem - fett kul. på kvällen spelade vi fia, och nej, min taktik fungerade inte. på söndagen ville vi bara hem, men först var det träning, städning och lunch - och en sjuhelvetes bussresa igen. som vanligt var det en rolig vistelse, och en jobbig. mitt lår strejkar numera bara i ruscher, men jag har fått en överansträgning i axel som stoppar mig i minst en vecka till - fett roligt.

gotska sandön 5/9
skolans dag - halleluhja. alla c-klasserna från natur, alltså 07, 06 och 05 skulle till fucking gotska sandön över dagen. tåget 6:19 från bergshamra, träffa klassen på centralen och sedan trassel med pendeltåget och ersättnings bussar så vi trodde att vi skulle missa båten, men nejdå - den väntade så snällt.. några pojkar drack öl för att göra det hela lite roligare - det höll lärarna dock inte alls med om. båtar och jossis, nono inte bra kombination. jag mådde räv och höll mig uppe på däck i de friska vindaran, och klarade mig därmed undan spyor. väl på ön ville jag och armis bada - kalltkallt, men det behövde vi nog ändå på något vis! all min packning med underställ, freecetröja, dunväst och vindjacka kändes väldigt onödig när vi gick runt där i sporttop och shorts måste jag säga. promenad på lite drygt 4 km i sand, hej mina vader krampade. möte med våra hälsosamma pojkar och en promenad tillbaka igen. jättejättetrötta kom vi på båten strax efter fem och jag slocknade på johan efter kanske tre minuter. efter en timmes sömn flyttade jag upp på däck igen, den här resan var mycket gungigare - tjohej vad det gick! jag, fredrik och clemed satt på plaststolar där uppe och tackvare det blöta golvet och skojiga vågorna flög och gled vi fram och tillbaka. vi skrek och skrattade och förstörde våra halsar till tusen. kallt och blåsigt, bara förnamnet, men vi trivdes bra ändå! iallafall tills en kille kom och spydde och vinden slängde allt på oss. hannes, bl, cj, fredrik och clemed dök ner på golvet och rusade in. min stol välte i en våg och jag fick gömma mig bakom en stor vit sak, vad det nu var, men stackars henke stod och rökte och fick hela sin baksida nerspydd - mums! jag var så trött och hyper att jag bara skrattade åt allting. resten av resan stodjag och cj och tryckte mot räcket på motsatt sida av båten för säkerhetsskull. till vår glädje kom lite olika pojkar  ut och lekte runt på däck och såg otroligt roliga ut! när vi kom i hamn var klockan kvart över åtta, men för oss händes den som midnatt minst! framme vid tåget var det 35 minuters väntan och vi flydde in på en liten grill. resan hemm var en lidelse och alla såg så fruktansvärt slitna ut. hemma fem över halv elva, och om jag hade fått gissa hade jag trott att klockan var två-tre på natten. tack för en väldigt udda skoldag klassen! jag vill jättegärna ha bilder på oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0