18/2 MÅNDAG

en dålig dag har alla - men idag har jag en riktigt jävla fucking dålig dag. en sådan där dag som jag verkar pernumerera på nu för tiden. allting fungerar väl fram till frukosten, eller ja det som skulle blivit frukosten. allt är slut - både brödet och yoghurten, och ett ynka äpple hade vi bara i fruktväg. då bröt helvetet lös; utan frukost fungerar inte jag - fråga mina klasskamrater. då går jag för att packa iordning idrottsväskan. det gick bra fram tills det att jag upptäckte att mina handbollsskor ofinns. bingo, jag glömde de i hallen i torsdags - scooore! ännu gladare. rafsar ner allt annat, plockar ihop böckerna - ja, jag hade faktiskt tänkt ansträninga mig lite den här sista veckan innan lovet, tillskillnad från de tidigare veckorna den här terminen. så kommer jag ut i hallen och ska ta på mig skorna. när vi skulle ut i lördags pajade dragkedjan på mina älsklingsstövlar, så jag tog upp ett par andra och sätter på mig dem - två min tills bussen ska gå. tror ni inte att den dragkedjan pajar också? klick säger det och så står jag med hela draggrejen i handen. skoalternativ när det är några plusgrader? mina fuläckelinte-behöver-vara-rädd-om-stövlar. ont gör de också, speciellt med mitt skavsår. skit jävla fan och svordomarna flög när jag sprang ut. såg bussen gå, fortsatte löpa för att hinna med tunnelbanan. "8 vagnar" - det kan gå ju! tar upp plånboken och visstja - jag har ju inget jävla fucking busskort! det lämnade ju mig i lördags. as! nu kommer tårarna, av ilska. jag skulle ju verkligen styra upp den här veckan. nejnej, jag gick hem till mamma igen. hon tröstade, sa att hon skulle lämna in alla mina fyra par skor som är obrukbara till skomakaren redan idag, kramade lite till och frågade om jag inte skulle ta pengar till en remsa då? nejnej, jag ska inte till skolan - jag vägrar. jävla äckel! jag kan ju alltid försöka ta tag i matten hemifrån - prov på fredag och jag hade inga rätt på diagnosen - måste fixa g.. sen är det ju träning ikväll, måste fixa skor ju. mamma kramar bara och påmminner om att sjukanmäla så att jag får giltig frånvaro iaf - sådan samlar jag på den här terminen - vad fan har hänt? jag kollade sammanlägd närvaro under alla tidigare terminer på dagy, jag har som minst runt 85% närvaro tror jag att det var, nu har jag, bara som exempel, 47% i engelska och 50% i franska, vilket kommer sjunka idag..vill inte! snart lov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0