20/2 ONSDAG

enhetscirkel, andraderivata, kvotregel, kedjeregel, produktregel, naturliga logaritmer, talet e, sinus, cosiunus, tangens, areasats, trigonometridifferentialekvation, inflexionspunkt, konkavitet, newton-raphsons metod och gud vet vad! är det meningen att jag ska kunna detta? till på fredag? jo tjena säger jag då! jag är inte smart, ni kan inte begära detta utav mig! naa, aktiviteten har väl inte varit den högsta på mattelektionerna - så jag kanske får skylla mig själv. men tro det eller ej, jag har faktiskt försökt med det här hela veckan, på min fritid! inom vissa områden tyckte jag att jag kunde lösa lite grejer, men det var ju fel när jag kikade i facit, och på andra delar är jag heelt lost. det äckligaste är den faktiska trenden vad det gäller mina mattebetyg. jag har a-, b- och c-kurserna avslutade och har fått mvg, vg och nu sist g - dags för ig? det verkar ju inte mycket bättre. nu är klockan snart halv tolv, och imorgon har jag ingen tid efter skolan - önska mig lycka till säger jag bara. och javisstja, jag har annat att göra också. eller vad sägs som 16 sidor genteknik till fredag, samma dag som matten, eller ett muntligt föredrag på engelska till imorgon, som jag inte ens har börjat på? fuck it.

klagohumör? ja, det blir lätt så ibland. men min nedåtgående trend har vänt lite tycker jag - idag var jag mycket gladare! kan ju kanske bero på att veckan har vänt, det är nu kortare tid till nästa helg än till föregående - det är positivt! och en handbollsträning närmar sig! jag har ju bara två sådana i veckan nu, måndag och torsdag - och som jag längtar till dem! det blir så mycket roligare då, när man har längtat halva veckan på att få träna handboll igen - jag är som ett litet barn på julafton, varje träning. inatt drömde jag ju till och med att det var handbollsträning, tallbacka och allt som hör till - men vissa sidospår, mihihi!

nu ska jag gå och lägga mig och läsa. biologi? matte? så faan heller, jag saknar min egenvalda bok; flickan som lekte med elden. pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0