10/1 TORSDAG

jag spårar, fan vad jag spårar. det här är inte klokt. hon som verkligen skötte skolan jättebra, tränade jämt och festade så gott som aldrig - var tog hon vägen? jag vet inte alls, men borta är hon! innan jul var hon borta långa perioder - men nu har hon försvunnit helt. jag har, tack och lov, lyckats styra upp handbollen igen. det var ju inte bara mitt fel trots allt, skador&sjukdommar och sådant shit är också inblandat, men jag funderade ju seriöst på att elda skorna någon gång där under lovet. då blev jag rädd och kände att jag höll på att tappa fästet totalt och blev nästan lite deppig måste jag erkänna. så nu är det bara skolan och allt övrigt runtslarvande och rännande som måste styras upp. skolan är ta mig fan kris nu! jag gör nada prada verkligen. min klass känner inte igen mig, och jag känner inte igen mig själv. nu börjar vi ju med de tunga grejerna - matte d, fysik b och kemi b, jag måste skärpa mig. men jag pallar inte, jag är så less på det! och jag är nog inte den enda, hela klassen verkar totallam. majoriteten sover, antingen på lektionen eller hemma, och vi ärnästan ständigt halvt manskap närvarande - det är ju faktiskt lite tragiskt. men det finns ljusglimtar; jag är medveten om den här urspårningen, jag vill göra något åt det och jag försöker - att komma tillbaka till bloggrutinen kanske är en början? styr upp mig!

lilla bror ska välj gymnasium nu. vi var på teoretiska idag - vilket kaos! till att börja med blev jag tagen för att vara nittiotvåa, självklart eftersom jag var på öppet hus, men alla riktiga nittiotvåor - herregud! jag mådde riktigt dåligt av att vra där. det var ju som att vara tillbaka på alfa - med alla högstadieelever. jag tycker att våra nittioettor i skolan är hyffsat omogna många utav dem - men de är ju vuxna i jämförelse med de där jäkla nittotvåorna! stänga dagy för nyinkommande yngre? ja tack! dock funderar brur på att gå där han med - och det kanske är bra, jag vet inte. jag vill ju ha lite koll på honom ändå, kycklingsyster som jag är.

håll ut - bara en dag kvar till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0