19/1 LÖRDAG

"åh vad skönt!" tänkte jag när jag gick och la mig vid halv tolv igår kväll - "jag kan sova hur länge jag vill imorgon!". jovisst kunde jag göra det av anledningen att jag inte hade någon tid att passa, men tror ni inte att jag vaknar halv åtta och absolut inte kan somna om? jo det är klart! jag låg och skrivade på mig bra länge innan jag satte på musik på mobilen och bara låg och stirrade - och funderade. jag funderade på massor med saker, som gjorde mig både jätteglad - så glad att jag bara ville spring aut ur huset och skrika av glädje, och saker som gjorde mig väldigt ledsen - så ledsen att det blev vått på kudden, och massor med saker där emellan. musiken var james blunt och håkan hellström - och lite oasis - och humöretoch tankegångarna varierade itakt med att låtarna skiftade, det var ett farsinerande fenomen att uppleva. ensam kände jag mig också. det kändes fel liksom - som att det var någon som borde vara där som inte var det - någon särskilld liksom som jag väntade på - men jag vet inte vem! det bara kändes som att jag inte hade sovit ensam men hade blivit då och kände mig övergiven - om ni förstår?

jag träffade malin idag. vi satt på solo ett tag, gick till henne och åkte sedan till hallonberge för att titta på innebandy. vi pratade om det mesta - och jag tror att jag gjorde mitt slutgiltiga övervägande i det beslut jag håller på att fatta - det beslut som kommer att förändra allt - och då menar jag verkligen varenda lite sak! det känns läskigt, så in åt helvete, jag skäms över det jättemycket, och jag är lite orolig för vad som kommer hända - men jag känner mig så lättad över att jag har bestämt mig - tror jag..

med i bilden var även hedvig en sväng, och på innebandyläktaren träffade vi fia, jenny, verran med flera - innan de gick och bytte om för match och jag, mauwlin och fia blev kvar. först pojkmatch - sedan flickmatch. ja, det var ganska segt  särskillt som det var så bra matcher! med träsmak i baken väntade vi sedan på den mycket försenade tunnelbanan innan vi kom till malin för mat - malin, verris och jag. mat, lite handbollstittande på tv och sedan kom hedvig. när alla började gå ut och mötte pojkar tog jag bussen hem - jag ville sova, och det är precis vad jag ska göra nu! efter att ha filosoferat lite.



"my arms keep missing you, who's been kissing you - since you ran away?
my arms keep missing you, i keep wishing you - come back today!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0