8/7 TISDAG

motivationen till att träna järnet finns absolut där. det är större än någonstin faktiskt. motivationen när jag väl är ute och springer är det jag har problem med just nu. fem kilometer på tid är värst. meningen är ju att jag ska springa järnet de där fem kilometerna, men jag gör fel. förut har jag inte haft några problem med att tänka på något helt annat och bara löpa som fan, men nu börjar jag tänka på att jag springer, var jag springer, hur det känns att springa hur fort jag springer och, värst av allt, jag börjar jämföra hur fort jag springer mot vad jag gjorde förut. det blir ju bara jättejobbigt då. idag sprang jag i och för sig en ny runda, så det är säkert en bidragande orsak till att jag funderade på fel saker idag. det blir liksom så, när jag inte vet precis hur långt det är kvar. jag joggade ner till sas-huset ungefär, sprang 2,5 km, vänder och sprang tillbaka till huset och joggade hem igen. det var alltså början på min 1,2 milsrunda runt brunnsviken. jag har alltså sprungti en mil på min femkilometersdag, då det är 2,5 ner till huset. det var kanske inte så genomtänkt. jag kommer att förbanna det under de långa intervallerna imorgon.

min mobil mår dåligt. den stänger av och på sig själv helt tiden. det går inte att ringa eller smsa mig just nu! det har varit så sen i söndags, och innan dess har det kommit lite från och till i några veckor. jag kan alltså ha missat samtal och sms, som jag inte vet om - bara så att ni vet! idag ska jag gå och be snällt hos tre om att de ska laga den, och att jag ska få en lånemobil under tiden - jag har alla mina kontakter sparade på sim-kortet, som tur är! jag orkar inte hålla på och vara utan mobil och grejer - jag känner mig väldigt handikappad.

min nya kompis är barnkanalen. att komma hem efet träning, lägga sig i soffan under en filt och titta på något så lättsamt som bankanalen - DET är sommarlov. att kunna träna precis när jag vill, hur mycket jag vill, och slippa åka iväg till skolan eller sätta sig med läxor, eller faktiskt prioritera bort skolarbete - det är värdefullt för mig, då mår jag som bäst.

kajsa bergqvist sommarpratar - nu är det soffa och filt som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0