21/6 LÖRDAG

jag har verkligen inte förstått grejen med midsommar. det är ju som vilken lördag som helst? om man är på landet, dansar runt midsommarstången, leker lekar typ femkamp, plockar sina sju blommor, umgås med släkten och hela kittet- då är det midsommar. men typ midsommarmiddag, eller midsommarfest - vad är det? att ha middag eller festa på den dagen, visst - varför inte? men kalla det för sjutton inte midsommarmiddag, för där är det långt ifrån de traditioner som är förknippade medmidsommar. jag är i och för sig väldigt anti alla sådana härhögtider, detär bara överskattat! ta valborg tillexempel. man firar valborg för att välkomna våren, sjunga in våren och bränna upp allt gammalt skräp från vintern för att börja om på nytt. när blev att sitta inne i en lägenhet och dricka ett sätt att välkomna våren? jul, nyår och födelsedagar köper jag rakt av - då är det ju verkligennågonting att fira. påsken är ju ingenting att fira egentligen, men uppmärksamma - helt klart! men vad jag har emot vad det gäller dessa högtider är allt "glad påsk!", "god jul!" och "gott nytt år!". det känns ju ruggigt överdrivet att säga och höradet cirkus 15000 gånger under loppet av några få dagar.usch, jag känner mig jätteanti verkligen, men jag känner så- jag kan inte hjälpa det!

mitt "midsommarfirande" blev dock trevligt - till slut. dagen tillbringades hemma med filmtittnig och dylikt. senare skulle jag ta mit till nautilus, för att få en ledig söndag innan sommarprogrammet drar igång! trots att jag kollat på internet kom jag fram och möttes av stora röda bokstäver, vilka förmedlade att det var stängt. lyckligtvis hade jag åkt till solna, och inte hela vägen till hammarby sjöstad - så resan, enkel väg, tog bara en halvtimme..! hem igen, arg som ett bi, och ombyte för att traska iväg på middag. sill, grillat och jordgubbstårta - mattradiotionerna höll vi iallafall fast vid! mor och jag tog oss hem så småningom för att titta på fotboll. i andra förlägningskvarten somnade jag.. och ni som såg vet ju att det var då det började hända saker! huvaligen! idag är väl allting stängt och igenbomat, utom skogen. intervaller ska det bli, och en stund med min stieg larsson-bok, luftslottet som sprängdes.

jag vill ut på äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0