22/6 SÖNDAG

kvalitetstid med mamma är ett nyckelbegrepp för den här helgen. vi har bara slappat och tagit det lugnt mest hela tiden! sällskapsspel, film,fotboll, kolonilotten och matlagning - how i like it! idag bjöds vi på sol, och en dag på kolonin blev spikad. vi har fått smultron! massor med grönsaker, vilka jag bryr mig mindre om, också - men smultrona är första bären. mums för dem! på hemvägen svängde vi förbi maxi för den stora veckohandlingen. cirkus sju kilo frukt, tio liter mjölk och en hilmans massa gainomax + en hel del annat kraffs fick vi med oss hem. jag har även tagit en vilodag idag. alltså, jag har haft tre vilodagar den här veckan. det har inte hänt på mycket länge! jag startade om min träningsdagbok vecka...16 tror jag? sen dess har jag haft max två vilodagar per vecka, och en väldans massa veckor innan dess också - och jag trivs med det. jag ville inte ha en extra vilodagen den här veckan heller, men det blev liksom bara så. i måndags jobbade jag hela dagen, och var sjukt sliten efter eken, i fredags var det ju stängt på gymet, som sagt, och idag kände jag att mina ben verkligen ville vila efter intervallerna igår - de tog där de skulle. men det kanske är bra med en lite slappare vecka nu - imorgon börjar ju sommarträningen! jag har inte riktigt fått ihop plusslet med alla löpvarianter, hoppträningar och gympass ännu. jag måste dels tänka på hur det passar med jobbet, vilken ordning allt måste ligga i så att jag orkar och får ut max, hur många pass per dag jag kan lägga in och hur många vilodagar jag ska ha, samt var jag ska utföra allt! till hoppen behöver jag plan och jämn mark för att inte riskera några fotstukningar. jag har kommit på att en friidrottsbana vore perfekt, men var hittar jag en sådan? våran här i bergshamra renoverad, och även om banorna är nylagda så kan jag inte gå dit - gubbarna, tyskar för övrigt, jobbar jämt! det spelar ingen roll när jag springer förbi, vilken dag eller tid den än är - de är alltid där! fett synd.. vi har ju en friidrottsbana utanför skolan som skulle kunna använda, men det är massa friidrottare där typ jämt. jag får sitta och leta lite på flygfotona på eniro tror jag -jag tror att jag behöver min friidrottsbana till på tisdag nämligen, onsdag kanske. nu ska jag gå och lägga klart mitt träningspussel - jag har ju noll koll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0