25/6 ONSDAG

jag har varit ute och träffat människor igen! i förrgår var det barn hos hedvig, bland annat ett gärng polacker utan engelskkunskaper. det var myspys! det har verkligen gått så lång tid när jag bara har tänkt på skolan, träningen, jobb och tagit det lugnt resten av tiden. jag kan inte säga att jag saknade alkoholen, för ja, jag har brutit min 86 dagar långa svitutan alkohol intag. men det var måttligt vill jag lova, ytterst sparsamt.andra människor var jättefulla - jag har fått någonting starkt emot det, det är verkligen inte charmigt. det värska är ju människor som man inte direkt märker på dem att de är väldigt påverkade. de vågar mer ochblir mer spontana och lättpratade många gånger, men vissa har jag annars väldigt svårt att märka av det på. jag träffade en sådan person den kvällen - mycket trevligt! tills jag dagen efter kom på att personens nyktra jag kanske inte stod för allt som sas och gjordes. men jag orkar inte bry mig om det längre, det blir som det blir.

malin, hedvig, elin&sinika var de jag träffade som jag saknat mest. ni står ju mig väldigt nära - jag tycker frukansvärt mycket om er! vad hände? jag kommer inte hänga med på allt ni gör, det vill säga vara ute och röja var och varannan kväll - men jag tänker definitivt inte släppa er såhär igen -jag börjar ju förstå vad jag har varit utan! då när jag inser det börjar jag fundera på andra människor, vilka det var länge sen jag träffade. sebbe är såklart en - men det verkar ju aldrig funka. jag vet att jag är lite kinkig, men jag tycker om att träffa människor ensamma - man får ut så mycket mer utav det!flickorna i laget har jag i och för sig bara varit ifrån i lite drygt en vecka, men dem ska jag också försöka träffa mer. hanna, vikkan, micki och amanda framför allt! ni är ju bara borta och upptagna så mycket hela tiden! åååh! igår träffade jag även edith och julia i täby centrum, där jag var med mor och bror efter jobbet. hur länge sen var det inte jag träffade dem liksom? jag försöker komma på - men det är svårt! när jesper fyllde 18 träffades vi ju - men det måste väl ha varit någon gång efter det? annars är det ju över ett halvår! jisses, den här sommaren ska jag vårda mina nära och kära samt repearea alla mina sociala kontaketer - tror jag bestämt!

igår var både dödens och lättnadens dag på jobbet. efter att ha sovit max fyra timmar, och fått i sig en frukost bestående av en tallrik spaghetti från gårdagens lunch, vilken jag hittade i kylen på cafét, ville jag bara dö hela dagen. så fårt jag inte var fullt sysselsatt såg jag bara de stora mysiga sofforna och ville så gärna krypa ner där. det skulle dock inte varit någotvidare populärt misstänker jag! lättnadens dag var det på så sätt att det var stängt. tisdagar och torsdagar håller vi bara öppet för de som är inskrivna med fritidsabonnemang. alltså var det väldigt lite att göra. jag tog emot mat leverans och brödleverans, gick ut med massa skit till en container, plockade diskt och fixade lunchdukningen - resten var bara dötid. det var bara en unge där, och hon skötte sig själv mest hela tiden. jag ägnade dagen åt att läsa tidningar. först hittade jag en mycket gammal cosmo som jag lusläste, och sedan några resetidningar. av rädsla för att somna vågade jag inte sätta mig i soffan. istället kom jag på mig själv med att sitta och sova vid ett bord några gånger - det började kännas som i skolan!

Kommentarer
Postat av: movemi

hej gumman

det är Mimmi.. remember me?



va va coolt att du har en blogg

2008-06-26 @ 16:54:24
URL: http://movemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0