2/6 MÅNDAG

en ond cirkel har börjat uppenbara sig. var jag i skolan idag? nääääeeee! sen att det var en försovning som orsakade det har inte med saken - jag kunde inte förmå mig att åka dit senare - trots att jag verkligen hade planerat det igår. varför? jag börjar känna att jag varit borta så mycket att jag inte vill gå bara därför - logiskt? sen hittar jag ingenting, verkligen ingenting att ha på mig. allt kändes fel, fult, trångt, stort, skrikigt, varmt, avklätt, uppklätt, oklätt eller bara fick mig att se helt felplacerad ut. det gick inte - hur jag än försökte. det + försovningen gjorde att jag la mig i brors rum och tittade på marie antionette istället - mycket bättre än skola! sedan blev det mer sol, och sedan mer skrivande på alla arbeten - högen sjunker, tro det eller ej! bland annat har jag lärt mig att tamkatter markerar revir genom att gnida sig mot olika föremål. de har körtlar på utsidan av huvudet som utsöndrar feromoner - något doft ämne av något slag. bland annat revirmärker de människor. jag tänker på hur min katt ligger och gnider sina kinder mot mitt ansikte mest hela tiden - hon märker mig så att inga andra katter ska kunna ta mig - ganska gulligt tycker jag. eller så hämnas hon för att jag har öronmärkt henne..

jag har helt seriöst börjat fundera på vad jag ska ha på mig på träningen idag. förra veckan hade jag samma kläder alla tre träningar - de jag brukar se som mina lyckoträningskläder. men det gick ju helt åt fanders på alla tre. jag hade dock inte fläta, så det kan bero på det också - det är även det är turgrej. skrockfull? nejdå! så jag funderar på om jag ska våga frångå mina klädvanor, eller bara fixa frisyren som den ska vara - eller både och? dagens i-landsproblem?


Jens - säger:

skolkarn

Jens - säger:
:O

Jens - säger:

vad händer med världen

jossis' säger:

det var ju rätt person att säga det också!

Jens - säger:

mjo men ingen förväntar mig att va där

jossis' säger:

och de gör ni med mig?

Jens - säger:

ja

Jens - säger:

vår klass ända hopp

Jens - säger:

åå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0