2/5 FREDAG

gårdagen bjöd på ett underbartväder. för att utnyttja det tog jag en löptur runt brunnsviken. det var förvånansvärt lite folk ute, och knappt någon mer än jag sprang - beror det på onsdagens valborgsfirande mån tro? fyllesvin. sällskap hade jag dock, av enorma mängder björkpollen. de liksom klibbade igen både ögon, näsa och hals på mig, trots piller och ögondroppan - det var riktigt obehagligt. efter hemkomst, massa vatten och en dusch tog jag en tripp över till pappi för lite kvalitetstid med honom. handbollsfinaler för dam och herr samt en middag stod på planeringen, och vi hade det riktigt trevligt. efter slutsignal åkte jag till malin och hennes bakgård, där jag fann henne, sini, elin och sofia sittandes med filtar och en vattenpipa - vilka lodare. tjejsnack och skvaller, och massor med kyla innan jag tog bussen hem för tidigt sänggående.

dagen ska avnjutas med största andakt - en ledig vardag. andra avenyn och beck ska ses, och eventuellt ska även några mattetal avverkas, vi får ju inte glömma vad som sker på tisdag klassen.. jag ska även ta mig en vilodag från träningen idag. jag har hittat min gamla träningsdagbok på (http://www.funbeat.se/life/person/overview.aspx?PersonID=107923), nollställt den och börjat om på ny kula. den ger en förvånansvärt bra översikt, och till och med jag kan inse när det är dags för en vilodag - väldigt praktiskt det där! jag säger bara utmana mig där!

jag var inne och kikade lite på mickis blogg (http://tjugofyrasju.blogg.se), och vad hittar jag om inte "help" med beatles, text och musik. minns ni våren i nian då vi hade ensambelspel? min grupp spelade help, och helt otippat fick vi även spela upp på skolavslutningen. nervöst? nejdå, inte alls.. men det var underbart roligt! jag måste säga att jag satt ganska bra där bakom mitt piano ändå!


Help, I need somebody,
Help, not just anybody,
Help, you know I need someone,
Help!

When I was younger, so much younger than today,
I never needed anybody's help in anyway.
But now these days are gone, I'm not so self assured,
Now I find I've changed my mind, I've opened up the doors.

Help me if you can, I'm feeling down
And I do appreciate you being 'round.
Help me get my feet back on the ground,
Won't you please, please help me?

And now my life has changed in oh so many ways,
My independence seems to vanish in the haze.
But every now and then I feel so insecure,
I know that I just need you like, I've never done before.

Help me if you can, I'm feeling down
And I do appreciate you being 'round.
Help me get my feet back on the ground,
Won't you please, please help me?

When I was younger, so much younger than today,
I never needed anybody's help in anyway.
But now these days are gone, I'm not so self assured,
Now I find I've changed my mind, I've opened up the doors.

Help me if you can, I'm feeling down
And i do appreciate you being 'round.
Help me get my feet back on the ground,
Won't you please, please help me?
Help me,
Help me,
Ooooooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0