28/5 ONSDAG

en dag i fysikens tecken. upp sju, frukost, och sedan igång med studierna! sen satt jag, ta mig fan, fram till halv två, då jag gick ut och bara råläste i boken på balkongen - lite sol måste jag ju få på mig! och det gick nästan bra! vi har fokus på två kapitel, och det första av de två har jag faktiskt koll på nu! helt otroligt, jag har koll på så gott som ett helt fysikkapitel! sen kom nästa - då var det stopp igen.

klockan fyra var det dags för informationsmöte inför det stundande sommarjobbet - jag är ju än utav de som fått ett från kommunen. kultur - och fritidsförvaltningen. för er som inte vet vad det innebär så är det att jag ska ägna tre veckor av mitt sommarlov med att ta hand om barn. kulkul.. nivet, jag är ju inte sådär jättebra med dem. speciellt inte de där i 12-14 års åldern. jag ska jobba på solna ungdomscafé - för mig är det nästan värre än äldrevården! det är typ två som får jobba i cafét där - så jag kan ju ha turen på min sida för en gångs skull!

mötet tog bara tjugo minuter, och jag var ju beredd på det värsta och hade kirrat allt inför träningen. lycklig jag blev när jag insåg att jag hade två timmar i solnahallen framför mig. amanda fick underhålla mig via telefon ett tag, och sedan tog fysikboken över igen, samt en matlåda! tiden gick, och folk började droppa in. "öppen träning" kallade de det. det ska ju startas ett nytt damlag i höst, så nu får alla intresserade komma ner och träna. även om de inte säger att det är det så känns det ju som någon form av uttagning. trots att allt kändes super innan så gick det helt åt skogen! jag vet inte hur många skott jag bangade - mitt på målvakten bara! och noll speed i benen - kontring, vad är det? nej usch, jag tror inte jag har varit så dålig sen jag kom tillbaka till aik, faktiskt! hoppas att det är sant som de säger, att det inte var någon uttagning..

ensamheten är fortfarande ingenting jag trivs med. mormor och pappa ringer hela tiden och frågar hur det är, och mamma smsar - jag tror de har haft kontakt bakom min rygg. när jag pratar med dem känner jag mig ju bara ännu mer ensam - för att jag inte är med dem liksom. usch, låt det bara bli nästa onsdag så att mamma kommer hem någon gång! men på fredag blir det middag hos far, det blir nästa hållpunkt!




james blunt - i really want you
I really want you to really want me
but I really don't know
if you can do that.
(I really want you)
I know you want to know what's right
but I know it's so hard
for you to do that.
(I really want you)
Time's running out as often it does
and often dictates
that you can't do that.
(I really want you)
Fate can't break this feeling inside,
that's burning up through my veins.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0