hej mitt vinterland!

Mysfaktorn är hög när man kan gå och lägga sig och se snöflingorna dala ner utanför fönstret - det känns verkligen som jullov redan. Att vakna och se att snön fortfarande ligger kvar inger också lycka, trots att jag vet att jag inte har många timmar kvar med mitt älskade naturfenomen. För tillfället är det +1,5 grader ute, och det snöar fortfarande - jag slutar aldrig tro på mirakel! Enligt min metorologvän på nyheltsmorgon, som jag äter frukost med varje morgon, ska det bli sex grader imorgon. Låt min snö vara!

Imorgon väntar ett kemiprov, igen. Jag har pluggat riktigt flitigt varje dag i över en veckas tid, men ändå känns det som att det är en flopp på gång. Nu börjar motivationen tryta och igår kom jag inte till skott förrän efter desperate housewives - det var inget bra upplägg för studier vill jag lova. Idag är det sista rycket, men jag orkar inte. Istället kände jag för att rå om mig själv lite på morgonkvisten med dusch, hårinpackning, benrakning och helkroppsinsmörjning - ingen torris här inte! Funderar även på att ge mina naglar lite tid - dags för lite färg kanske? Eller snarare: dags för lite kemistudier?

Fusk på provet är inget alternativ. Jag hatar verkligen fusk i alla dess former. Det spelar ingen roll om det gäller prov eller inlämningar, trängningar i köer, de som genar innanför linjerna på inomhusintervallerna eller större grejer som skattefusk och doping - jag ser tokrött! När fusk förekommer i klassen får jag verkligen bita mig hårt i tungan för att inte skvallra - jag råkar veta att jag skulle bli minst sagt opopulär då. Men vad ska jag göra då? Att fuska är ju verkligen jättefel! Ingen har rätt att åka i någon satans gräddfil - ingen! Heja jantelagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0