ETT JÄKLA MECKANDE

ja, vi styr en middag - det blir nice! sen då? det där med att hitta något som passar alla i smaken är inte lätt! vi hade bestämt sushi, för att vi skulle fira amanda egentligen och hon gillar det vet vi, och elin har aldrig ätit det - hallå liksom, välkommen till stockholm! tihi! micki äter dock inte sushi, och sabbe lät inte så glad på det heller - så vi funderade om. libanesiskt! det är blandat som tusan, där hittar alla något - perfekt. då var det nästa steg; hitta ett ställe. sist jag var ute med vikkan och amanda gnällde de när vi hittade ställen där en huvudrätt kostade över hundra, så det perfekta stället jag och micki hittade, med cirkus tvåhundrafemtio per rätt, gick fetbort. kriterierna var alltså ett mysigt ställe med libanesisk mat och humana priser för fattiga och snåla studenter - huh?

idag satte jag mig och ringde och försökte boka bord enligt en prioriteringslista vi kirrade igår kväll. första stället hade en telefonsvarare där man skulle svara på tusen frågor, och så skulle de ringa tillbaka vid fyra - vad är det liksom? bra framförhållning man har när man kan meddela några timmar innan om vi fått bord eller inte. i och för sig - bra av oss att vara ute i så god tid..! tillslut spikades det där, på hoummus, iallafall - sex personer, då sabbe och vikkan hoppat av. sedan hoppar även madde och irre av - och jag får ringa till min kompis i receptionen igen och boka om till fyra personer. men nu jäklar! haha, vilket meck det är att styra en middag hurrni, nästa gång offrar vi någons hem - jag är så dålig på sådanthär! javisstja, födelsedagsbarnet, som i och för sig fyllde 12 juli, lämnade också återbud - nu kör vi tjejer! match på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0