HEJ BROR!

Forskardagarna idag. En föreläsning om universum och en om ordföljden i svenskan - gissa vilken jag uppskattade mest? Jag pratade med Johan innan jag gick och la mig igår. Då sa han att vi skulle på en föreläsning 12. Alltså låg jag och slöade i soffan efter frukost. Strax efter tio hör jag ett sms komma. Lite senare orkar jag resa mig för att läsa det. Från Johan: Vi ska på en föreläsning 11, samling halv! Fart det blev på mig! Tack för den liksom. Omplaneringen berodde på att grabbarna ville ha donken till lunch mellan föreläsningarna. Jag ville ha sushi med pappa - mums!

Nu sitter jag och kämpar med en laborationsrapport i kemi - jag förstår inte, på riktigt! Jag chansar lite, trots att det inte låter som en vettig lösning - men vad ska jag göra? Lämna in den utan lösning? Inte så bra. Jag vet inte hur många timmar jag har lagt ner på den här rapporten nu. Tack för att vi fick den uppflyttad till tisdag! Om någon har gjort den och har koll får ni ju mer än gärna hjälpa mig lite! Har även massor med annat att göra. Vad fick mig att tro att jag inte hade det och kunde chilla hela helgen? Eller nej, jag chillade inte - jag skötte hemmet! Det gör jag nu också. Mamma kom hem igår, men hon får inte lyfta, anstränga sig eller bli stressad på något vis. Jag vet inte om hon spelar lite på det där - men jag har fått ansvaret för verkligen allt här hemma. Maten visst, den sköter jag oftast i vanliga fall också. Men hallå, källsortering, tvätt, inhandbling av mat och typ ALLT annat också? Medan hon bara sitter. Vad händer liksom?

Jag har fått kännedom om att min bror har hittat in på min blogg. Jobbigt tänker ni, men jag har faktiskt inge hemligheter för honom - välkommen hit bror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0