JAG HADE SOVSÄLLSKAP INATT

längelängelääänge har jag velat ha en hund, sen jag var tio ungefär. mor&far har alltid sagt nej, såklart, och jag fick "nöja mig" med en katt. swea är något av det bästa jag vet, det är inte det - hon är underbar! trots detta har jag fortfarande en längtan efter en hund - jag kan inte riktigt förklara det. de senaste månaderna har jag verkligen känt att jag har velat gå ut på hundpromenader så fort jag kommit hem och även tidigt på morgonen - jag lovar! idag tog jag tag i saken och lånade en hund. vi har ett par bekanta nere i södra bergshamra, min brors bästa vän och hans familj, och de har en hund. en lagott, lilla mitzy. jag tog med henne på en två och en halvtimmes rask promenad runt brunnsviken, med stopp för lek på några ställen. det känns så skönt att kunna gå med henne okopplad och veta att hon lyder precis allt jag säger, med ett undantag - ankor. eller ja, vattenfåglar kanske är ett mer korrekt ord. hon blir helt galen. då vi var nere vid vattnet tror jag att så gott som alla runt hela brunnsviken hörde mig skrika på henne - men det är väl charmigt..

mamma blev kvar på danderyds sjukhus inatt, som sagt, och det där med att sova ensam har jag börjat tycka vara jobbigt nu på senare tid. inatt fick jag dock sällskap; swea kom upp och sov med mig hela natten. det brukar hon inte göra, hon sover alltid hos mamma. hon brukar väcka mig och lägga sig över hela ansiktet och ha sig, så jag har alltid stängd dörr. inatt skötte hon sig riktigt bra och låg bredvid mig uppe vid huvudkudden istället. myspys!

de kommer ha kvar mamma i en till två dagar till. det är tydligen något brock på tarmen, jag vet inte vad det innebär mer än att hon opereras idag. jag har verkligen noll koll, det känns läskigt. hon svarar inte på mobilen, och det kan ju ha flera förklaringar, men jag får ju liksom inte kontakt och kan kolla läget - det skrämmer mig. under tiden får jag leka vuxen här hemma och sköta matlagning, disk, tvätt, städning och källsortering - i än större utsträckning än vanligt kanske jag ska säga, men idag var det en sak till - storhandling. vi hade planerat att dra en maxi idag, så allt var tomt här hemma. hur lätt är det att storhandla utan bil eller bärhjälp? jag åkte buss med tre kassar - och det var ingenting jag rekomenderar. inte heller att rusa igenom hela maxi på 10 min för att hinna med bussen och hinna hem till champions leauge-handbollen. det belv inga vantar och likande idag, det hanns inte med. snart ska jag kirra middag - en lasange tror jag att jag ska försöka mig på! lite sällskap här hemma under kvällen skulle uppskattas enormt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0