MIN VÄN FJODOR

Igår var det matchdag - juniormatch! Jag tycker att de matcherna är så sanslöst roliga, helt underbart. Seger igen! 7-20 borta mot åkersberga - sånt mår man bra av! Uppladdningen var också kanon; middag i mitt hem med sällskap av hanna. Vi tänkte även på allt, allt måste vara perfekt när det är match; håruppsättningar, strumpor, trosor, undertröjor, sporttoppar, uppvärmningsritualer, promenader, skor med mera. Skrockfulla och plågade av tvångstankar? Sällan!... Något som gjorde mig extra glad under matchen var att jag äntligen gjorde mål även från högerkanten - det behövde jag. Det känns lite motigt där ute just nu - jag känner mig riktigt dålig faktiskt! Och med tanke på att jag bara får spela högerkant i a-laget, mjo, jag måste få det att lossna. Tack för det målet, det betydde mycket!

Idag var det också matchdag - a-lagsmatch. Glädjeämnet från gårdagen var som bortblåst, och att en av desas bästa spelare spelade mot mig gjorde inte saken bättre. Från att vara supertaggad och glad över att få spela från start till att byta ut mig själv efter tio min - jag vet inte när det hände sist. Usch vad jag kände mig hemskt dålig! Fyrtio minuter speltid totalt ändå - och det kändes lite bättre sen, men det går inte bra just där just nu. Vi torskade, stort. Onödigt stort. Bussresan hem från örebro blev tung. Över lag tillbringades resorna med att få slut på bokeländet - brott och straff. 22 sidor kvar.. Med endast en lite yoghurt och en banan i magen efter matchen blev även cykelturen hem från solna en tung upplevelse.

Imorgon är det matchdag igen - b-damsmatch. Vi ska till uppsala, och ja, jag är medveten om att jag inte uppskattade det där med tre matchdagar i rad förra veckan - men jag känner att matchträning är något jag behöver nu - verkligen. Sovmorgon imorgon dock - och lunch hemma, det känns ju guld. Samling halv två i solna - jämför det med morgonens halv tio, då jag skulle laga lunch att ta med tills dess, så förstår ni vad jag menar. Jag har även insett att nästa helg kommer innebära uppsttigning runt halv sju, både lördag och söndag - alltså ska jag nu njuta av min obegränsade sömn. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0