idétorka

Vad i hela fridens namn ska jag laga för mat? Jag står för matlagningen i vårt hem så gott som varje dag, och fantasin brukar det inte vara fel på! Idag är jag dock ruskigt idétorsk. Det värsta är att det börjat bli lite halvbråttom också - vi har matchsamling om en timme och en kvart. Borta mot Enköping ikväll, satan vad taggad jag är! Igår på träningen mådde axeln bra, jag mådde bra, och spelet mådde bra! NU vill jag bara att min mage ska få mat så att allt kan vara lika bra idag. Dags att börja idéspruta nu!

Imorse gjorde jag en såndär jobbig grej; jag halkade omkull. När vi gått av bussen, jag och typ hundra personer till från skolan, sviker fästet under mina stövlar mig och jag flyger som i en film. Och yes, alla böcker ut i snön. Jag har inga stövlar med klackar, just för att undvika sådana här saker då marken är ojämn. Idag var den för slät, och mina helt omönstade sulor gled som en curlingsten på is. Heja mig!

För övrigt: vi har inte fått tillbaka terminsproven i kemi ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0