tack för denna tv-kväll!

Efter ett träningspass på gymmet i morse, en opposition på samhällskunskapen och genomliden religionslektion, plus allt annats som varit, kännde jag att det passade väldigt bra med tisdag idag. Tisdag betyder handbollsledigt, och alltså ledig kväll, om man är duktig och kör styrkan innan skolan. Ikväll var det extra bra med tisdag, då det var massor med handboll! Danmark - Tyskland var en höjdarmatch, sedan var Sverige brutalt dåliga mot Slovakien, men vann till slut, och nu är det pause i Norge - Polen - mumma! Lite andra avenyn har jag hunnit få in också!

Tagga för torsdag säger jag bara! Bortamatch mot Enköping med juniorerna, må axeln hålla, snälla Gud! Viktig match ska ni veta! Viktig vecka framöver vad det gäller juniorserien förresten. Kungsängen hemma på måndag och Huddinge borta nästa fredag. Då hoppas jag på att få fira födelsedagen med en seger! Den födelsedag som jag förövrigt fasar för. Nitton år. Det känns inte bra alls. Arton är första steget till att bli stor. När det gått ett år, och det känns som att jag står kvar och stapar i samma ruta, då är det inte bra. Jag behöver ett miljöombyte, till hösten. Troligtvis kommer jag tvingas till det för att pluggandet kommer kräva flytt till annan stad, men även om jag pluggar i Stockholm, eller Uppsala för den delen, så känner jag att steget är nödvändigt. Far pratar om att han inte vill att jag ska ta studielån. Kvar står då alternativen att han betalar eller att jag bor hemma. Så om far ska få som han vill får han nog börja langa fram lite pengar är jag rädd! Nu är det andra halvlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0