att fira

Min mor fyller år idag! Jag gick upp och bakade scones åt henne, och sedan hade vi frukost på sången med paket och kortläsning. Av min fick hon en mycket bra lunchlåda, som jag ska fylla med mat så ofta det bara går, tre lyxiga chokladkakor och en påse muffins. Dessa muffins har en liten historia bakom sig. Jag hade tänkt göra apelsin och choklad-cookies istället, och jag gjorde det också, innan matchen igår. Men något gick fel, och de brände fast i plåten. När jag kom hem från matchen igår kväll skulle jag alltså hitta på något annat att baka. Med nästan noll ingredienser och alla matbutiker stängda, då kloackan var närmare halv elva, fick det bli hallonmuffins, med bär från kolonin - jag tror att det uppskattades ändå!

Idag hade jag tänkt plugga innan matchen, vi har ju ändå biologiprov på måndag! Men när vi sitter där i lugnan ro och äter frukost säger mamma att hon bjudit släktingar på lunch. Jippi, kul att jag är förberedd och har tid med det! Nu ska jag ruscha till konsum för en snabbhandling och sedan göra en avokadosoppa och minipajer åt folket - hoppas det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0