ett inlägg från brors dator

Det mesta flyter på utan några större anmärkningar, måste jag säga. Träningen i måndags var furktansvärt rolig, vilket naturligtvis innebär att dagens blev katastrofalt tråkig. I övrig har både jag och Amanda andningssvårigheter efter intevallerna i måndags, fortfarande, och dagens dos gjorde inte det hela bättre. All min lediga tid i skolan tillbringar jag nu med att söka igenom bibliotekets kokböcker efter lämpliga recept. På lördag fyller mor år, och Jossis ska producera en tre rätters middag, och efterrätten ska vara en tårta. Knivigt läge. Dessutom funderar jag på att baka några smarriga småkakor och ge lilla mamma. Igår bakades det bovetefrallor här - läskigt goda, och för övrigt enda brödet jag äter för tillfället!

Vi hade såkallad utbildningsmässa på skolan idag, då ett antal högskolor och universitet kommer och raggar nya elever. Jag trodde att jag hade superkoll på vad som fanns, men jag snubblade över något. Tidigare har jag inte tyckt att ett lantbruksuniversitet skulle vara vad jag söker, men jag såg att de hade ett kandidatexemensprogram som hette Mat och hälsa, och började bläddra lite i katalogen. Förutom detta program, som jag inte släppt helt, hittade jag precis vad jag söker: programmet till livsmedelsagronom. Jag visse inte vad en sådan var, och jag är inte riktigt hundra ännu, men det är kost och livsmedel i folus, men även hälsopåverkan, och allt ur ett naturvetenskapligt perspektiv, och senare i en mer samhällspraktisk betydelse - jag är kär! Nästa vecka har de öppet hus, man tackar! Förresten, det ligger i Uppsala, vilket betyder att jag skulle slippa flytta över halva Sverige, dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0