19/12 TISDAG

oh god! det här är den här terminens sista skoldag - och jag missar den! hjälp. det har gått en hel termin nu. en termin av sex. alltså ungefär 16,7% av hela min tid på danderyds gymnasium är slut! det är bara 83,3% kvar - räknat på en höft sisådär. det är ju läskigt. jag vill inte gå ut! jag minns när vi, för någon vecka sen eller så, satt och var helt förstörda bara av tanken på att vi om inte allt för lång tid ska lämna skolan och göra någonting annat. och det där 'någontinga annat' är det som skrämmer oss - vi har ingen jävla aning.i och för sig är det här bara början - be oss upprepa vår önskan om att få stanna kvar på dagy för evig under sista terminen någon gång. förhoppningsvis så skulle vi aldrig säga någonting liknande då - men man vet ju aldrig. har vi inte kommit längre i vår utveckling då - då är det sorgligt!

idag mår jag nästan bra faktiskt! jag har fortfarande ont i halsen - men inte lika mycket som förut! jag försökte äta en smörgås, men det gjorde jätteont så jag gövergick till my loveli soppa igen.. men jag kan prata! även om det gör ont att prata så kommer det ljud! så idag fick jag prata med louise för första gången sen i fredags! för er som känner oss båda så förstår ni hur hemskt jag har haft det de här 4-5 dagarna! men jag har fått annat gjort idag också ska ni veta. jag har städat mitt rum. inte bara städat föresten. jag har rensat massa prylar också, och bytt plats på skrivbordet och sängen, och sen har jag flyttat mitt spritskåp så att det står där min höga stol stod förut. och den stolen står numera bredvid skrivbordet, just so you know. det blev väldigt finttycker jag - det känns liksom mer luftigt!

vidare funderingar; tänk att vissa saker man skriver i bloggen får man respons på direkt! som igår, när jag undrade om det var någon jag känner som läste min blogg. då fick jag två kommentarer, vilket är rätt så ovanligt och en kommentar på msn. tack jonny, marie&louise för att ni ägnar en minut eller två åt att läsa om mitt liv och mina tankar! det är roligt att få kommentarer i bloggen - det får ni gärna fortsätta med. eller, egentligen så blir jag ännu gladare av ett telefonsamtal eller ett sms - och det gäller aaaaaaalla!

Kommentarer
Postat av: gammal&vis

hurru småtting klagante på att du har lite kvar i skolan och inte vet va du ska göra sen, du har tre år på dig att hitta på nåt!
en annan har ju bara 16% kvar av gymnasiet (din uträkning ;P) och fortfarande inte en aning! känns ju fantastiskt :)
krya på dig och väx till dig ;D småttingar

2006-12-21 @ 13:02:23
Postat av: jossis <3

haha, kan det vara en linda?
dags att lägga på ett kol kanske? ;D

2006-12-21 @ 23:36:34
URL: http://kalasjossis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0