14/8 TISDAG

sen sist har det i stort sett handlat om en sak - träning. vi var på träningsläger under helgen, fredag-söndag, i karlskrona. i en, till en början, svettig buss begav vi, juniorer och damer, oss bortbortbort från sl-hallen i fredgas eftermiddag. efter en och en halv timme stannade vi i nyköping för nittio minuter hndboll följt utav stressdusch på en kvart och middag i bussen. nu började den lång vägen till blekinge. tiden fördrevs mestadels med the holiday på den lilla tvn och sovande för min del innan vi var framme strax efter ett på natten. vandrarhemmet vi bodde på hade varit ett mentalsjukhus en gång i tiden, vilket skrämde upp en del. vi från aik har ju varit med om det förr, minns steg ett i piteå'05. natten överlevses, trots att sängen skakade och ranglade till varenda gång jag eller linn i sängen under rörde oss. upp tidigt och äta frukost och sedan hallträning, promenad tillbaka och lunch innan vi åkte till boda borg och lekte allihopa. vårt lag hade en minst sagt tuff start och fick vänta i en timme och femton minuter på vår första stämpel. trots detta en tredjeplant - relativt starkt. det fanns fyllesvin där, svensexa liksom, och vi tyckte inte om dem alls! sedan bussen tillbaka, middag och lagmöte/övningar med mycket skratt innan vi somnade gott i våra rangliga sängar. morgonpiggt som få gick vi upp för frukost och matchtaggning dagen efter. jag var "materialare" med tanke på ryggen och var ytterst trött på bänken när matchen var slut och vi skulle titta på när damerna mötte hästös nittioettpojkar - vilka vi tyckte var väldigt stora för att vara nittioettor, eller iallafall långa! städa rummen, lunch och bussen hem vid två. somnade gjorde vi nästan alla på en endaste gång, och sedan tittade vi på borat, och sen sov jag lite till. när vi, efter en äckligt seg kö vid södertälje, kom till sl-hallen runt nio var äventyret slut för denna gång. jag måste medge att det var det roligaste träningsläger jag har varit på hittills, och möjligen också ett av de mer slappa, nästa helg blir det värre!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

men hallå, mentalsjukhus i blekinge, det känner jag igen! karlskrona? ;)

2007-08-14 @ 20:39:30
Postat av: jossis

javisst! ett vitt hus (a)
har du också sovit där i de vingliga sängarna? :D

2007-08-15 @ 12:12:59
URL: http://kalasjossis.blogg.se
Postat av: Rebecka

det stämmer bra det! det var lite läskigt, var allt rädd att det skulle spöka på nätterna, men jag överlevde! :)

2007-08-17 @ 15:02:42
URL: http://nylin.bilddagboken.se
Postat av: jossis

haha jo , det fungerade ju fint! ^^
vad hade du där nere att göra?

2007-08-20 @ 17:48:33
URL: http://kalasjossis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0