26/8 SÖNDAG

min totala vilodag - ohyes! väckarklockan på sju för friidrottstittande. soffan intogs med täcket och en stor kopp kaffe, myspys! carolina klüft gav mig rysningar och glädjetårar, som vanligt - hon är ju helt otrolig. den glädjen, kämparglöden och talangen, om jag ens hade hälften. så mycket som de tränar och så mycket tid som de lägger ner på sin idrott - jag förstår verkligen att det är äkta glädje de visar när de sätter ett nypp personbästa eller tar en ny seger - det måste vara fantastiskt. och jag beundrar verkligen tjejerna som springer 10000 meter. liksom, vinnaren igår sprang på under 32 minuter vilket för mig är helt omänskling. sedan att de gör det på en bana, runtruntrunt inne på stadion i den hettan - det gör att iallafll min tid skulle öka betydligt på en endaste gång - de har min fulla beundran!

14:15 var den utsatta tiden för sjukamparnas avslutande 800 meterslopp - då skulle jag precis hinna se det innan jag sprang iväg till bussen 14:27. men nejnej, de skulle starta i tre olika heat, med klüft i det sista med start 14:36 - jag blev så arg! väl på bussen letade jag frenetiskt igenom mobilens radiofrekvenser för att hitta p4, och jag höll på att jubla när jag hittade rätt - innan jag kom på att jag satt på en buss full med folk och de inte hade följt mitt kämpande och än mindre skulle förstå vad jag pysslade med. guld till carolina, och jag är glad över att det inte var spännande för då hade jag inte kunnat hålla mig. jag skulle till sundbyberg, löthallen närmare bestämt för att titta på sääbbääs match. väl på plats såg jag en del välbekanta ansikten och insåg att aik stod för motståndet - kul.  oavgjort 2-2 och en väldigt glad sebastian. snälla som de var fick jag lift hem och så var dagens aktivitet slut.

vid middagsbordet satt mamma och tyckte synd om mig, för att jag hade gått och lagt mig tidigt igårkväll och blivit väckt av telefonen. jag var helt oförstående, vadå väckt av telefonen? både mot&bror sa att min telefon hade ringt runt elva igår och jag checkade i samtalslistan - inkommet samtal av malin, och jag hade svarat. jag minns inte ett strunt av det, inte alls. vad är det som händer med mig och min mobil på nätterna mellan lördag och söndag? det här var liksom andra veckan i rad!

Kommentarer
Postat av: ölis

låååås fast mobiljäveln på nätterna!!! hahaha

2007-08-29 @ 21:17:59
Postat av: jossis

nej men jag behöver den ju , jag har ju larmet på den (a)

2007-09-06 @ 11:50:42
URL: http://kalasjossis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0