29/8 ONSDAG

igår. först ner och slava i källaren med oscar på mammis jobb, liksom i måndags. vilket liv jag har, tillbringar mina sista dagar, mina sista timmar av sommarlovet nere i en syrefattig källare med att stoppa i papper i kuvert - kul!nu är det iallafall slut och jag blir snart aningens rikare - mycket fint. sedan var det hej skolan. hej igen danderyds gymnasium, dagy. jag saknade dig en stund i miten av juli, men inte längre - tro mig! jag hade rysningar nästan hela "uppropet". schemat var ett skämt, ska vi bosätta oss i skolan eller vadå? nej, arg var jag! och nästa onsdag är det skolans dag, och vi ska till gotska sandön - över dagen! vi ska åka heifrån typ klockan sex, och kommer hem massor med sent - om vi ens kommer hem! vi ska ha med oss mat för lunch och middag (och en andra frukost?), samt nödproviant ifall att det blåser för mycket och båten inte åker hem på kvällen - fett kul.. vad ska i göra där då? jo vi ska tillbringa fem timmar med att titta på den udda naturen med biologiläraren som för övrigt är sjukskriven, vi ska gå en guidad tur ( KUL! .. ) och eventuellt teambuilding om det är bra väder och sedan är bad frivilligt. fem timmar, okej jag fattar..

idag. första riktiga skoldagen, fan va kul.. matte, engelska, lunch, kemi, idrott, historia, allt var verkligen toppen. pricken över i var fisken till lunch. och liksom, matte c - vem kom på att vi skulle läsa det? även här framkallades rysningar vid introduktionsgenomgången.  för övrigt flöt det liksom, genomgång av brtygskriterier på de flesta lektioner och mjukstart liksom. historian var kul.. skriva ner det vi visste om bland annat första världskriget, andra världskriget, ryska revolutionen, kalla kriget med mera - kul att jag inte minns ett dyft, förlåt johanna.. på historian förstördes även min dag. jag hade planerat att undvika alla friidrottsresultat från holm, törnblad, kallur, wissman med flera för att sedan åka hem  och se reprisen av dagens tävlingar. trots att tvn stod på i caféterian hela tiden så lyckades jag, fram till att historialäraren kom in och berättade att holm rivit ut sig och kom fyra. ingen hade frågat henne, och jag blev så arg att jag inte visste vad jag skulle ta mig till!

Kommentarer
Postat av: mauwlin

kom hem för fan!

2007-09-01 @ 19:56:42
Postat av: jossis

nu är jag allderles jättehemma! :D

2007-09-06 @ 11:49:39
URL: http://kalasjossis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0