26/5 MÅNDAG

helgen var köttig på många sätt. utomhushandboll tills våra kroppar går sönder av skavsår, slag och olika former av markkontakt - själv stod jag nog för de flesta sälningarna. jag har brutala skavsår på hela fötterna, en svullen fot efter en stukning, ett stukat finger,  blåmärken och skapsår i mängder på ben och höfter, någon form av lättare whiplashåkomma i nacken och mängder med träningsvärk - men roligt hade vi! det var kanon! jag hade inte spelat handbollsmatch på 16 månader och var så sjukt taggad, och det gick ganska bra för mig ändå! men sen när är jag linjespelare? i helgen kanske? mjovars, det var ganska roligt, men jag har ju verkligen noll koll på vad jag sysslade med både i försvar och anfall! våra slitna kroppar mådde ju inte direkt bättre av att tillbringa nätterna på luftmadrasser - en säng hade varit mumma! sovsällskapet gick dock inte att klaga på; micki, och jag på en madrass - det var mys på hög nivå vill jag lova! flera gånger vaknade jag och upptäckte att micki höll om mig, oc en gång höll hon mig i handen. hon själv berättar att hon vaknat när hon legat och pillat mig i håret, och sista natten närmast attackerade hon med mig en jättehård omfamning från sidan. hanna låg tyst och snällt på andra sidan om mig och vaknade inte ens när jag gick upp och kissade mitt i natten. det var lite ensamt att gå och lägga sig själv hemma i sin egna säng igår - ge mig permanent sovsällskap!

tillbaka till skolan idag. fysik, matte och franskprov, samt en lunch med hanna - sen gick jag hem. anledningen var enkel: min kropp klarar inte en idrottslektion med friidrott, och jag behöver plugga biologi i mängder. nej, jag har inte suttit vid datorn hela tiden - men jag behövde en pause! och ikväll är det träning, någon lite lättsammare variant visserligen - tack och lov! sen är det förberedelser i form av storhandling med mor som gäller - hon och bror lämnar mig imorgon, för en vecka i grekland. jag vakren kan, vill eller får följa med - det är hennes pay back till honom för hennes och min tunisienresa i somras. de åker imorgon och kommer hem onsdag natt nästa vecka. det ska å ena sidan bli jätteskönt, och lite spännade att sköta precis allt i en vecka - jag tror inte jag har varit helt ensam hemma en hel vecka i sträck förut, speciellt inte när det inte är sommar - men å andra sidan kommer det bli ensamt. jag är inge bra på att vara ensam - jag är så rädd av mig, och sällskapssjuk! jag har ju min lilla kisse-nisse-älskling kvar hemma, men hon pratar ju inte med mig, även om jag pratar med henne, tyvärr. jag skulle gärna veta vad hon tänker ibland. en lagmiddag har vi börjat planera in till helgen - så boka in det lget så tar vi detaljerna i veckan!

Mickis - Are you brave enough? säger:

sms 1 " hej jag har hiv. testa dig. sorry gubben! "

tre veckor senare...

sms-svar " jag var negativ på hiv. "

sms 2 " men jag skojade ju bara raring! "


Kommentarer
Postat av: Astronauten

Kolla gärna in mina bilder!

2008-05-26 @ 14:48:49
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Ida Frank

I min blogg säljer jag lite kläder, vill du se alla kläderna samlade som jag sålt och har till salu så finns det en kategori som heter (KLÄDER?). Jag har sålt en del men har även JUST NU en supersöt jeanstunika till salu för endast 140kr. Den är söt och i superbra skick. Även en blus som kostat runt tusenlappen som nu är till salu för 150kr.
Nästan varje dag lägger jag upp en ny sak som jag vill bli av med, som kan bli din. Det är allt från smycken till jeans till skor, till klänningar, tröjor osv.. Håll utkik vet jag. Hittar du inte något idag hittar du kanske något om några dagar? Vem vet. Finns på msn [email protected] om du hittat något så kan du adda eller bara kommentera bilden på min blogg. www.ifrank.blogg.se

KRAM!!

2008-05-26 @ 14:52:21
URL: http://ifrank.blogg.se
Postat av: MICKIS

Jossan! Folk kan ju få för sig att jag har sex om du skriver sånt där! (a)

2008-05-27 @ 15:10:26
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: jossis

HAHAHA! ja det vore väl alltför hemskt? :P

2008-05-27 @ 15:56:19
URL: http://kalasjossis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0