12/6 TORSDAG

min bror har gått ut grundskolan! det är ju helt ofattbart för sjutton - han är ju bara en pluttis! jag var på hans avslutning, iförd den klänning jag planerat att ha på min egen avslutning, men blev stoppad ifrån på grund av vädret. massor med småbarn, en osäker rektor som höll tal, en tjej i femman som sjöng mycket falskt och allmänt kaos - oj vad jag har saknat bergshamraskolan..! när vi sedan var i klassrummet för den avslutningen började alla flickor gråta när de sa hejdå till varandra, såklart, och lärarna var inte sena att hänga på. jag mindes min egen avslutning och blev själv lite tårögd. brors betyg har jag ännu inte fått se, så jag vet inte hur det gått - men om han slår min poäng från nian tror jag att det är dags att gå och dra något mörkt över sig.

efteråt åkte jag och mor in till stan för en ny kamp med banken, precis vad jag var sugen på. foto till nya id-kortet skulle kirras också. herregud, jag förstår inte hur det kan bli så fel! mitt passfoto är jag riktigt nöjd med, men det är sekretess på det, så man kan inte få ut det från polisen. och vår bankkille var på lunch när vi kom - såklart! vi fick någon annan virrig tjej som såg ut att vara yngre än vad jag är, det gick ju inte fort direkt. hon hade ju verkligen noll koll! till sist fick jag koden till kortet - jag har tillgång till pengar igen för första gången på två månader, tack för det! och det tar minst en månad för dem att fixa fram ett legg - vad är det för bank mamma har lurat på mig? pensionsspara vill hon att jag ska börja göra också. herregud, jag har ju knappt ett jobb!

när vi ätit lunch och mor återgått till arbetet tog jag en tur på stan med mina nya ekonomiska tillgångar. ni vet, pengar som läggs på hög från studiebidrag och liknande blir en del om man inte har tillgång till det! den här frånvaron av pengar har gjort mig sjukt snål, men när jag kom in på en underklädesavdelning med mycket tilltalande utbud övervanns min snålhet! tre par trosor hittade jag, och herregud vad de är söta - jag tror att jag är kär! jag skulle så gärna vilja lägga upp bilder på dem, men de kommer inte ut i sin fulla rätt när man inte har dem på sig - och nej, jag lägger inte ut bilder på mig själv i trosor. dock kan jag avslöja att det är mycket rosetter, vollanger och rosa, vitt och rött inblandat! väl hemma igen behövde jag springa intervaller, jag verkligen behövde det. inför eken behöver jag känna att allting fungerar, att energin och farten finns där, och att ingenting gör ont - och det gick perfekt. jag ville ha backen, men jag påminde mig själv om att det är fyra matcher pålördag och valde en plan del av skogsslingan istället. musiken skruvades ned en aning också, för att inte riskera att bli övertaggad och göra någonting dumt - intervaller i skogen två dagar innan en turnering ska ske under kontrollerade former anser jag! och det fanns mersmak mina vänner! efter 3x10 över 100m fanns det krafter kvar! lite krampkänningar efter att ha svept en liter vatten på stående fot efter målgång och jogging tillbaka till det trygga hemmet - men det här känns bra, nu kör vi tjejer..

uppladdningsmusiken väljs ut, matchbilder och situationer visualiseras,
formen kontrolleras, vätska och mat intas i mängder och utrustningen
ställs i ordning - två dagar kvar! Den som inte gör sitt bästa stryper jag,
min taggning håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0