solen skiner

Det känns underligt, men allting känns positivt just nu - det känns som att den negativa trenden har vänt! Igårkväll var det den dipp, och imorse lika så, men nu har det hänt något! Jag sitter, som vanligt numera, på mammas jobb. Sysselsättningen växlar mellan skolarbete och eget arbete för Vetenskapsrådersräkning, och det går bra, jag känner att jag kan ta tillvara på tiden på ett bra sätt! Allderles nyss kom personalansvarige in hit. Mor är på möte, så hon och jag satt och pratade en bra stund. Hon var så positiv och peppande när jag berättade om allt med universitetet och SLU och valet dit och everything, det var precis vad jag behövde!

Imorse fick jag även ett mail som fick mig att gråta glädjetårar; jag står på tur för en hundvalp! Vi har letat med ljus och lykta efter en lagottovalp ett bra tag nu, och de få vi hittat har varit halvtingade, funnits långt bort åt fanders och varit hanhundar. Jag vill helt ha en tik, men med tiden har jag börjat inse fakta och vant tanken vid en hane. Mailet jag fick i morse talade om att en kvinna i Halland fått ett återbud på sin tikvalp, en valp som jag föll pladask för redan när jag satt i början och läste annonser och på kennelsidor. Hon var den först jag kände för på riktigt, och nu ska vi åka och titta på henne - och vi står näst på tur om vi bestämmer oss! Troligitvis åker vi imorgon kväll och blir borta över natten - det är ju en bit. Egentligen är hon leveransklar på söndag, men det blir lite väl mycket fram och tillbaka tycker mor, så jag får vänta till valborg iallafall. Jag har varit lite ängsling inför det här steget, att verkligen skaffa hund - det är stort! Nu känns det dock helt rätt! Nu när jag kan se hunden framför mig, när vi bestämt att vi ska åka, och mycket efter all positiv respons från min omgivning, inte mins personalansvarige här! Åh, jag bara längtar så!

Jag kunde inte hålla mig, ni måste få se henne! Det är den lilla rödbruna tösen - namnförslag tack?!

Klicka för att se nästa bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0