ännu en pluggdag

Fysiken hade jag glömt bort, lagt på hyllan - verkligen kopplat ifrån. Jag pratade med studievägledaren innan provet,hon pratade med läraren och de skulle se över om jag kunde få ett betyg utan att göra provet, med tanke på speciella omständigheter. Igår fick jag ett mail; så fick det inte gå till. Efter helgen ska jag göra ett prov iallafall. Det innebär att jag nu måste lära mig allt iallafall - måste jag säga att min magkatarr redan har blommat upp igen? På lördag kommer Hanna hit för att hjälpa mig. Herregud vad jag bara vill ha det här ämnet bakom mig!

Både kemirapporten och arbetet skickade jag in i tid igårkväll - mycket skönt! Nu har jag även fått iväg svenskan och håller på att beta av religionen. Dessvärre har jag tre slutprov nästa vecka, och troligtvis ligger alla på onsdagen. Jag tror inte att jag kommer må speciellt bra efter det. Och så ska ett biologiarbete in. Sen är jag klar!

Malin skulle komma hit idag. Vihade bestämt och jag hade sett fram emot det. Jag har skickat ett sms men får ingen reaktion - känns som att det här har hänt förut? Väldigt tråkigt tycker jag. Istället har jag som sagt en pluggdag, och mamma tar lite extra Ebbaansvar för att jag ska kunna koncentrera mig. Ebba har blivit badad idag iallafall - herregud vad hon är gullig! Nu är hon extra ullig, mjuk och fluffig - nästan så att man inte vill släppa ut henne i all smuts igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0