att leva ett valpliv

Ja, det allt har verkligen förändrats. En valp sover mycket, men inte så sammanhängande alla gånger, behöver gå ut mycket och ofta, leka där emellan och äta på fasta tider. För att klara av att tillgodose hennes behov måste jag helt enkelt leva som hon gör. När hon somnar på golvet i köket efter en promenad så gör jag det samma. Lekar och rastningstillfällen har vi även dem gemensamma. Måltiderna får jag också på fasta tider, så att de stämmer in med allt övrigt som sks skötas. Mina infaller dock under en del av hennes sovperioder - jag hinner helt enkelt inte få i mig min mat under de få minuter hon slänger i sig sin! Och det tar på krafterna, det gör det verkligen. Att sömnen blir helt upphackad och all min vakna tid kräver full koncentration, det är krävande. Sen ska jag försöka plugga också. Nästa vecka har jag både fysikprov och individuell laboration i kemin, och båda kräver rejäla förberedelser. Jag börjar på riktigt bli orolig för att jag kommer få IG i fysik B.

En glad nyhet trillade in i min mailinkorg idag! Jag har fått ett studentrum i Uppsala till hösten! Det faktum att jag inte har kommit in på skolan än kvarstår, men jag får ändå inte tillträde till rummet förrän första augusti - och då vet jag ju! Rummet är 22 kvm och jag delar kök med åtta andra på våningsplanet. Allra helst vill jag ju ha ett eget kök, men då kostar det drygt 600 extra i månaden. Jag står fortfrarande i kö för en sådan etta ändå - jag kan ju alltid tacka nej om erbjudandet kommer och jag inser att det blir för mycket!

Nu ligger min lilla Ebba och sover på mina fötter. Hon tycker om att göra det, för att känna min närhet när hon sover, och jag tycker om det, för att det blir så varmt och gosigt! Innan hon la sig där hade hon dock ägnat sig åt en av sina favoritlekar; gräva i vattenskålen (!?),så mina strumpor är lite småfuktiga sådär. Jag ska försöka mig på en tvättning av pälsen ikväll- det ser ut att behövas! I måndags, när det regnade så, fick hon en snabbavsköljning, vilken inte var så väldigt effektiv egentligen tror jag. Den dagen tackade jag Gud väldigt mångs gånger för att jag hade kvar min seglarjacka i garderoben - den kom väl till pass! Ett par gummistövlar har jag dock insett att jag behöverkomplettera med. Ett par röda skulle jag vilja ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0